V září se německý trh s novými osobními automobily prudce propadl o 10,5 procenta na 267 tisíc vozů, uvedl německý Svaz mezinárodních výrobců automobilů VDIK. Za první tři čtvrtletí se prodej snížil o osm procent na 2,34 milionu aut. Příčinou může být dle VDIK například nejistota kolem reformy daní na motorová vozidla. Navíc ve druhém čtvrtletí německé hospodářství vzrostlo jen o 0,3 procenta, což je nejnižší tempo za poslední dva roky.
Turbulence na německém trhu mohou znamenat potíže i pro českou ekonomiku, neboť země je významným exportním trhem pro mnoho českých firem. Pro automobilky ze SRN například dodává drtivá většina druholiniových firem působících v autoprůmyslu. Prezident VDIK Volker Lange vyzval politiky k rychlé akci a k vytvoření programu podporujícího poptávku po vozech s nízkou spotřebou. „Vláda musí občanům poskytnout jasné signály o budoucí jistotě,“ prohlásil.
Německo je největším evropským trhem s auty, automobilový průmysl hraje v jeho ekonomice klíčovou roli - závisí na něm každé sedmé pracovní místo. Svaz německého automobilového průmyslu VDA v červenci snížil svůj odhad prodeje aut v Německu pro celý letošek z předpokládaných 3,3 milionu na přibližně 3,2 milionu vozů.