VW CRAFTER Automobilka Volkswagen pomýšlí na samotnou špičku v segmentu lehkých užitkových vozů. S novým modelem VW Crafter totiž myslet na malé cíle nelze. Oficiální premiéra těchto vozů, která se odehrála před několika dny v Hamburku, představila novinku v celé řadě verzí.
foto: Volkswagen
VW CRAFTER Automobilka Volkswagen pomýšlí na samotnou špičku v segmentu lehkých užitkových vozů. S novým modelem VW Crafter totiž myslet na malé cíle nelze. Oficiální premiéra těchto vozů, která se odehrála před několika dny v Hamburku, představila novinku v celé řadě verzí.
Před třemi roky přišla značka Volkswagen na trh s modernizovanou verzí modelu Transporter, který byl součástí úspěšné řady užitkových vozidel LT. Nyní přichází naprostá novinka - řada Crafter. Ta se českým odborníkům poprvé představí v polovině roku na brněnském Autotecu. Na začátku podzimu se dostane k prvním českým zákazníkům.
Crafter nemá na pohled nic společného se svým předchůdcem. Moderní dynamický design novinky charakterizují především ostře řezané linie, vertikálně orientované světlomety kryté čirým sklem a masivní boční ochranné lišty.
ŠIROKÁ NABÍDKA
Hlavním trumfem Craftera je široká škála různých verzí a provedení. Model bude nabízen ve třech délkách rozvoru, čtyřech délkách ložné plochy a s třemi výškami střechy. Maximální přepravní kapacita skříně v největším provedení činí 17 krychlových metrů.
Velké přepravní kapacitě odpovídá i vyšší užitečná a celková povolená hmotnost. Skříňová „pětitunová“ dodávka se vypořádá s nákladem o hmotnosti až 2670 kilogramů. Snadnou manipulaci s nákladem umožní promyšlená konstrukce skříně. Vozy se středním a dlouhým rozvorem mají v boku posuvné dveře, jejichž vstupní profil je široký 1,3 metru a vysoký 1,8 metru, takže do vozu je možné nakládat zboží přímo na paletách. V nákladové skříni je dost místa pro dvě palety vedle sebe, speciální kotevní systém zabraňuje nechtěnému pohybu nákladu při transportu.
VITÁLNÍ MOTORY
Dynamický charakter nových modelů Crafter podporují i vitální motory -moderní pětiválcový turbodiesel TDI „common-rail“ o objemu 2,5 litru se bude dodávat ve výkonových verzích od 65 kilowattů/89 koní do 120 kilowattů/164 koní.
Motory jsou standardně propojeny s manuální šestistupňovou převodovkou, na přání se bude dodávat také automatizovaná manuální převodovka. Samozřejmostí je bohatě dimenzovaný brzdový systém, do jehož okruhu je standardně zařazený elektronický stabilizační systém ESP a systém brzd ABS. Stabilitu v zatáčkách podporuje i zavěšení kol.
BOHATÁ VNITŘNÍ VÝBAVA
Do standardní výbavy patří airbag ve volantu; airbag spolujezdce a boční a hlavové airbagy se dodávají za příplatek, stejně jako výškově a podélně nastavitelný volant. Všechny vozy mají dále mimo jiné dálkově ovládané centrální zamykání a elektrické ovládání oken a (pokud je vůz vybaven samostatným sedadlem spolujezdce) umožňují přístup středem vozu do nákladového prostoru.
V ergonomicky pečlivě řešené kabině najdou pohodlné pracoviště řidiči nejrůznějších tělesných proporcí. Řadicí páka ve formě joysticku, zasazená přímo do středového panelu palubní desky, zlepšuje možnosti využití vnitřního prostoru kabiny.
NÁSTAVBY
Podnikatelé ocení především řadu různých nástaveb. Zvláště pohodlný přístup do nákladního prostoru pomocí klasických zadních dvoukřídlých dveří a posuvných bočních dveří.