Německý ministr dopravy Alexander Dobrindt pověřil Spolkový úřad pro motorová vozidla (KBA), aby přezkoumal naftové automobily společnosti Daimler kvůli možným manipulacím s emisemi. Informoval o tom dnes německý list Süddeutsche Zeitung s odvoláním na zdroje z ministerstva.
Úřad podle listu prověří naftové modely automobilky Daimler, u kterých existuje podezření na nezákonný software umožňující manipulaci s emisemi při testech. Takovýto software při testování zapíná systém pro čištění emisí, který je během běžného provozu většinou vypnutý, píše Süddeutsche Zeitung.
List již ve středu s odvoláním na dokument vydaný stuttgartským soudem informoval, že Daimler čelí obvinění z prodeje více než milionu vozů s nadměrnými emisemi v Evropě a Spojených státech.
Za znečištěné ovzduší může jen hrstka firem. Přečtěte si o průzkumu:
Kdo může za znečištění vzduchu na Zemi? Pouhých 100 firem
Stuttgartská prokuratura v květnu podnikla v koncernu Daimler razie v souvislosti s vyšetřováním možných manipulací s emisemi naftových vozů. Soudní dokument, který byl podkladem pro tyto razie, podle listu tvrdí, že Daimler v Evropě a v USA prodával automobily s nepřípustně vysokými emisemi v období od roku 2008 do roku 2016.
Dnes list s odvoláním na soudní materiály uvedl, že prokuratura v souvislosti s možnými podvody kolem naftových emisí v automobilce Daimler vyšetřuje dva konkrétní obviněné.
Středeční zpráva listu Süddeutsche Zeitung měla negativní vliv na akcie společnosti Daimler. Jejich cena se krátce po začátku dnešního obchodování propadla o 2,5 procenta. Později však akcie většinu ztrát smazaly a obchodování uzavřely s poklesem o zhruba půl procenta.
Automobilové emise se dostaly do centra pozornosti v září 2015, kdy německý koncern Volkswagen v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku. Skandál se týká i zhruba 1,2 milionu vozů Škoda Auto.
Předseda německých Zelených Cem Özdemir dnes v souvislosti s problémy kolem naftových emisí obvinil úřady i vládu ze selhání. „Je čím dál jasnější, že emisní skandál byl možný jen proto, že se úřady po léta systematicky dívaly stranou. Je to bankrot spolkové vlády. Je to organizované selhání státu,“ prohlásil.
Přečtěte si více o emisním skandálu:
Německá prokuratura vyšetřuje kvůli emisnímu skandálu zaměstnance Porsche
Emisní skandál VW: bývalý šéf prý věděl o manipulacích dva měsíce dopředu
Důvod k radosti neměli ani u další koncernové značky, přečtěte si více: