Menu Zavřít

Německé dráhy míří do vesmíru. Stačilo by, aby vlaky nehořely a jezdily včas, stěžují si kritici

25. 10. 2018
Autor: EPA-EFE/ TIM HUEBNER / Profimedia

Technická ředitelka Deutsche Bahn Sabine Jeschkeová oznámila investici do kanadské firmy Kepler, která vyvíjí malé satelity. Mají pomoci přenášet data o nákladní dopravě. Vstup státní firmy do vesmírné technologie přichází v době, kdy dráhy musí kvůli požáru jednoho z rychlovlaků řady ICE 3 prověřit všechny soupravy, kterých je 60.

Požár rychlovlaku ICE 3, který je nejrychlejším vlakem německých drah Deutsche Bahn, vedl k tomu, že se musí zkontrolovat všech 60 souprav německého státního dopravce.

Navíc je na vysokorychlostní trati mezi Frankfurtem nad Mohanem a Kolínem nad Rýnem, kde k nečekané události 12. října došlo, omezena rychlost. Je zavedena kyvadlová doprava, než bude trať opravena. Požár měl podle neoficiálních informací způsobit transformátor a vzplanutí oleje, kterým je chlazen.

Požár vlaku ICE 3:

V době, kdy je narušeno zásadní spojení mezi vytíženým letištěm ve Frankfurtu nad Mohanem a Porýním, přichází státní přepravce s oznámením, že přes svůj fond DB Digital Ventures vstupuje do kanadské firmy Kepler Communications. Ta vyvíjí malé satelity, jež mají přenášet data a internetové spojení.

Dráhy plánují, že satelity budou využívat na přenos dat v reálném čase o nákladní dopravě. Podle technické ředitelky drah Sabine Jeschkeové se jedná o průkopnickou technologii s velkým potenciálem pro klienty Deutsche Bahn.

Německý deník Frankfurter Allgemeine Zeitung si neodpustil rýpnutí, že se jedná o skutečně pionýrskou cestu státního dopravce do vesmíru.

Vesmírná iniciativa přepravce je terčem kritiky a vtipů. Přichází v době, kdy se rychlovlaky v Porýní pohybují výletním tempem a Deutsche Bahn se potýkají s notorickým zpožděním mnoha svých spojů. V srpnu měl zpoždění téměř každý třetí rychlík.

WT100

Dále čtěte:

Nákladní vlak budoucnosti má jet rychlostí 400 km/h. Zboží z Číny přiveze za tři dny

Ve Velimi testují nové vlaky pro Anglii. Jezdí na naftu i elektřinu

Drážní gigant se pere i o silnice. Zákazníky Deutsche Bahn vozí elektrotaxíky

Velké srovnání evropských železnic: České dráhy mají nejlepší jídlo

 Jídelní vůz Českých drah

  • Našli jste v článku chybu?