Menu Zavřít

Německé dráhy brojí na zimu. Vlastní meteostanice mají zajistit bezpečnost milionů cestujících

4. 12. 2019
Autor: Profimedia.cz

Na vysokorychlostní trati Berlín-Mnichov rozmístily Německé dráhy speciální meteorologické stanice, jež mají měřit laserovým paprskem výšku sněhu, měřit teplotu, množství srážek, sílu větru a vlhkost. Poskytují živá data o dění na trati, jejíž vybudování stálo 10 miliard eur. Pro společnost Deutsche Bahn je přesná předpověď počasí zásadní z hlediska bezpečného provozu vlaků v zimních měsících.

„Jedná se o nejmodernější technologii. Dva stupně Celsia rozhodují o tom, zda bude pršet nebo sněžit,“ komentuje rozmístění speciálních meteorologických stanic německých drah manažer infrastruktury Deutsche Bahn Holger Kühnast. Na vysokorychlostní dráze pro vlaky ICE mezi Berlínem a Mnichovem jsou čtyři v oblasti Durynského lesa.

„Předpověď počasí je pro náš provoz alfou a omegou,“ souhlasí Markus Schubert z DB Netz, jež připravuje opatření na zimu. V případě nepříznivého počasí je třeba umět rychle vyhodnotit situaci a přijmout potřebná opatření.

Má smysl stavět v Česku vysokorychlostní železniční tratě?

Při špatném zimním počasí je nezbytné upravit provoz, rychlost i čekací doby vlaků ve stanicích. Německé dráhy mají v záloze až 18 tisíc pracovníků, kteří v případě sněhové kalamity budou odklízet sníh. V zimě přitom každý den přepraví dráhy v Německu sedm milionů pasažérů.

Na zimu má společnost připraveno 40 milionů eur (1 miliardu korun) na údržbu tratí, jež jsou dlouhé 33 400 kilometrů. V loňské zimní sezóně v některých oblastech Bavorska napadlo na trať až 1,8 metru sněhu.

Příprava vlaků Deutsche Bahn na zimu, ilustrační foto

Příprava vlaků Deutsche Bahn na zimu

Nejrychlejší vlaky na německé železnici ICE, jež na některých místech jezdí 300 kilometrů v hodině, jsou pro zimní provoz kontrolovány od srpna v Lipsku. „Všechny vlaky projdou čtyř až šestihodinovou kontrolou,“ vysvětlil šéf údržby Thomas Foß.

Co podle Karla-Petera Naumanna ze sdružení cestujících Pro-Bahn ale chybí, je dostatek náhradní železniční infrastruktury, jež by se mohla v případě kalamity využít.

Dále čtěte:

Maglev v Číně má jezdit až 1000 km/h. O využití německého vynálezu se znovu uvažuje i v Evropě

Železnici v Německu čekají největší změny za 180 let. Jízdné výrazně zlevní

Německo nabízí železničním přepravcům miliardy za úspory energie. Přihlásila se jediná firma

Velké srovnání evropských železnic: České dráhy mají nejlepší jídlo

Nejdřív signalizace, pak i vlaky: Britové pustili na dráhu proud ze solárních panelů

FIN25

Svátek železnice: nová vysokorychlostní trať Berlín-Mnichov jde do provozu

  • Našli jste v článku chybu?