Německo do roku 2030 investuje do dopravní infrastruktury téměř 270 miliard eur (7,3 bilionu korun). Počítá s tím plán výstavby silniční, železniční a vodní sítě, který schválila německá vláda. Zlepšit by se mělo díky tomu i dopravní spojení s Českou republikou. Mezi prioritní projekty totiž patří železnice z Norimberku k českým hranicím a počítá se i s lepším spojením ve směru na Berlín.
Německé ministerstvo dopravy odhaduje, že osobní doprava ve spolkové republice do roku 2030 oproti roku 2010 stoupne o 12,2 procenta. Nákladní doprava by se ve stejném období měla zvýšit dokonce o 38 procent. Proto považuje ministerstvo rozsáhlé investice za nevyhnutelné.
Místo výstavby nových silnic, železnic nebo vodních koridorů se chce Německo v příštích letech soustředit hlavně na údržbu současné dopravní sítě a její rozvoj v místech, kde je přetížena. Z celkové částky 270 miliard eur investuje spolková republika 49,4 procenta do silnic, 41,3 procenta do železnic a 9,3 procenta do vodních cest. Jen na udržení stávající dopravní sítě německá vláda počítá s investicemi ve výši 141,6 miliardy eur.
Česka by se měly dotknout zejména investice do železniční infrastruktury. Projekt na zlepšení spojení mezi Drážďany a Berlínem už běží a Německo do budoucna uvažuje také o investicích do železnice mezi Drážďany a Českem. Zatím ale tento úsek není na rozdíl od trati z Norimberku k českým hranicím zařazen mezi prioritní.
Nově schválenou koncepci už kritizovali němečtí zelení, podle nichž se vláda plánem odklání od plnění ekologických cílů a měla by více než do silnic investovat do železnic.
Dále čtěte:
Dálnice mají zelenou, Česko se nakonec s Bruselem dohodlo
Německo utlumí vzestup zelené energie