Menu Zavřít

Německo testuje dobíjení nákladních aut za jízdy. První úsek byl otevřen u Frankfurtu

7. 5. 2019
Autor: Profimedia.cz

V Německu hledají ekologická a pro životní prostředí méně škodlivá řešení pro dopravu zboží. Na rušné hesenské dálnici A5 nedaleko Frankfurtu dnes odstartoval první německý pilotní projekt pro hybridní nákladní automobily napájené z trolejového vedení v reálném provozu. Jeho elektrifikace přišla na 15 milionů eur.

Od úterý se pět dopravců se svými kamiony zapojí do zkušebního provozu na jednom z nejrušnějších úseků dálnic v Německu poblíž frankfurtského letiště.

Na eHighway se vozidla vybavená pantografem připojí k hornímu vedení a budou zde během jízdy dobíjet své akumulátory. Poté může vozidlo pokračovat v režimu elektrického pohonu s využitím akumulátorů. Pokud budou akumulátory vybité, přejde vozidlo na hybridní pohon se spalovacím motorem na naftu. Představitelé Hesenska uvádějí, že proud pro pilotní projekt pochází stoprocentně z obnovitelných zdrojů, takže provoz kamionů v této oblasti je klimaticky zcela neutrální.

Celý článek si přečtěte na webu Autobible.cz

  • Našli jste v článku chybu?