Menu Zavřít

Neplatné Opencard budou lidé vracet. Podle podmínek jsou majetkem města

12. 9. 2016
Autor: čtk

Kartu opencard, které skončila platnost, lidé musejí vrátit na úřad nebo na přepážku dopravního podniku. Podle mluvčího magistrátu Víta Hofmana je totiž majetkem hlavního města. Mnozí lidé ale o povinnosti kartu vracet prý nevědí. Stěžují si na to i na facebooku nové karty pro cestování MHD Lítačka, kterou magistrát od letošního března za končící opencard vydává.

„Karty opencard je nutné vracet, neboť je tato povinnost zakotvena ve všeobecných obchodních podmínkách. Karta je majetkem hlavního města, nikoli klienta, proto je nutné kartu vrátit,“ sdělil Hofman. Obchodní podmínky k opencard ale lidé, kterým teď karta končí, podepsali před několika lety. Vracet budou lidé podle obchodních podmínek i nové karty Lítačka.

Držitelů opencard bylo zhruba 1,2 milionu, letos končí platnost asi půl milionu karet. Lidé se pak musí rozhodnout, jestli chtějí novou, zelenou plastovou kartičku nebo třeba papírový kupon. Do budoucna magistrát slibuje také možnost mít časový kupon na MHD nahraný v aplikaci v telefonu.

Přečtěte si, jak kauzu Opencard vidí jeden ze zúčastněných:

Bývalý radní k Opencard: Připadal jsem si, jako kdyby o nás rozhodoval schizofrenik

 Náměstek primátora Václav Novotný

Novou Lítačku si mohou lidé objednat přes internet a pak si ji vyzvednou za sto korun na úřadě nebo si ji nechat zdarma poslat poštou. I v tom případě ale musí starou opencard odevzdat. Pokud cestující nepotřebuje o vrácení karty potvrzení, může ji odevzdat také na pobočkách dopravního podniku. Potvrzení ale vydají jen informace na úřadě ve Škodově paláci.

V pražské MHD stále nejvíc lidí cestuje na kartu opencard, která v minulosti Prahu stála zhruba 1,75 miliardy korun. Držitelů opencard je asi 950 tisíc. Lítačku, na kterou se vedení města snaží provoz převést, si za prvních pět měsíců provozu vyzvedlo přes sto tisíc lidí.

Za vývoj a pořízení nové karty na pražskou hromadnou dopravu Lítačka zaplatilo město 8,2 milionu korun, její měsíční provoz vychází na 4,4 milionu. Podle opozice je tak karta stejně drahá jako kritizovaná opencard.


O peripetiích pražské chytré karty čtěte více:

Kauza opencard: Svoboda a Hudeček dostali podmíněné tresty

CIF24

Pořízení Lítačky stálo 8,2 milionu, měsíční provoz 4,4 milionu

Opozice: Náklady na provoz Lítačky jsou podobné jako u opencard


  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).