Menu Zavřít

Nepracujeme, abychom sbírali ceny

17. 11. 2009
Autor: Euro.cz

Gillesem Berouardem

V letošním ročníku reklamní soutěže Golden Drum obdržela česká pobočka agentury Euro RSCG hlavní cenu v kategorii televizní reklama za spot Mnichov pro klienta Národní muzeum. „Získali jsme s ním hlavní cenu i na festivalu v Moskvě či lva v Cannes a jsem přesvědčen, že na konci roku se stane nejoceňovanější televizní reklamou v české reklamní historii,“ věří ředitel Euro RSCG v ČR Gilles Berouard.

EURO: Do jaké míry jsou úspěchy v mezinárodních soutěžích pro vaši agenturu významné? BEROUARD: Jednak jde o uznání naší práce našimi konkurenty. Dále jsou potvrzením pro našeho klienta, že jeho volba naší agentury byla správná. A také mohou samozřejmě přilákat klienty nové. Zároveň si ale uvědomujeme, že tato ocenění nejsou základním cílem. Nepracujeme, abychom sbírali ceny, ale abychom svým klientům pomohli k většímu úspěchu. Jedině díky němu můžeme být úspěšnější i my.

EURO: Museli jste v důsledku finanční krize přijmout nějaká úsporná opatření? BEROUARD: Krize se samozřejmě nevyhnula ani reklamnímu a komunikačnímu trhu. Nicméně konkrétně naše agentura je ve specifické situaci. Vloni jsme získali mnoho nových klientů, takže si letos na klesajícím trhu udržíme mírný růst. Budeme se ale řídit tím, co doporučujeme svým klientům: zatímco konkurence kvůli krizi omezuje investice, je třeba v nich pokračovat, protože až krize skončí, budete silnější. Budeme i nadále investovat do talentu a rozvoje našich zaměstnanců, protože jsou základní hodnotou naší firmy, a do informačních technologií. A nejen kvůli zefektivnění práce, ale i proto, že rychlý vývoj nových možností komunikace vyžaduje i hlubší porozumění moderním technologiím.

EURO: Můžeme na reklamním trhu očekávat větší konsolidaci, nebo se naopak otevírá prostor pro malé specializované agentury? BEROUARD: Reklamní průmysl prochází obrovským konsolidačním procesem od počátků globalizace v osmdesátých letech. Jednoduše proto, že je méně klientů, ale o to jsou větší; malé či středně velké firmy se stávají součástmi mezinárodních firem. Podívejte se na mobilní operátory. V průběhu necelých deseti let se ze třech nejsilnějších lokálních značek staly značky globální. Stále více strategického plánování je vedeno centrálně nebo regionálně, čímž se de facto snížil objem lokálních kreativních výstupů. Je tedy podstatné a urgentní pomáhat lokálním společnostem k tomu, aby se staly více soutěživými právě díky lepší komunikaci.

MM25_AI

EURO: Jsou klienti připraveni využívat nové možnosti digitální komunikace? BEROUARD: Ano, všichni. Ale zároveň chtějí totéž – získat za svou investici větší prospěch a větší jistotu její návratnosti. Jsou otevření, ale zároveň potřebují pomoci se zorientovat. Cítíme tudíž větší tlak na to, abychom lépe porozuměli, jak nové komunikační kanály fungují, co mohou klientům přinést a jak změříme jejich efektivitu.

EURO: Ve Velké Británii letos výdaje do on-line reklamy poprvé překonaly objem investic do reklamy televizní. Jak se vyvíjí situace na českém trhu? BEROUARD: Během minulých let trh explodoval uváděním nových značek a příchodem značek mezinárodních. Doposud jsme se tedy soustředili na to, abychom mezi konzumenty šířili povědomí o určité značce, a v tom byla nejúčinnější masmédia. Dnes je na trhu více značek, než je konzument schopen kupovat a absorbovat. V mediální strategii se proto nyní musíme zaměřit na komunikaci značky nikoli směrem k mase, ale k jednotlivci. V tom hrají digitální média rozhodující roli. Klíčovými otázkami nejsou jen způsob komunikace a provedení kreativní myšlenky, ale hlavně přeměna byznys modelu. Proto v Euro RSCG vyvíjíme Creative Business Ideas, které vnášejí nové kreativní přístupy do celé obchodní strategie a zaručují růst společností i jejich zisku.

  • Našli jste v článku chybu?