Test
Jako kdyby patřil na letiště. S Volkswagenem Transporter ve verzi Shuttle se člověk nejčastěji setká při přepravách na různá sympozia nebo ve službách taxi. Přitom se z něj dá vytvořit příjemný rodinný vůz. Je ale potřeba leccos připlatit.
Přestože automobil, který týdeník EURO otestoval ve variantě se sedmi sedadly a prodlouženým rozvorem na 3,4 metru, je především praktický, neznamená to, že musí vypadat jako obyčejná dodávka. Stylovosti mu dodávají litá osmnáctipalcová kola stejně jako nárazníky a zrcátka lakovaná v barvě karoserie či tmavá skla. S takovým zevnějškem působí Shuttle na silnici až majestátně.
Dodávkového vnitřku se lze zbavit instalací látkových koberečků a připlacením za přehrávač kompaktních disků. K dispozici je střešní okno a hlavně samostatné topení s časovým spínačem. To se dá dlouho před nastoupením spustit dálkovým ovladačem. Ovšem jen pokud si člověk připlatí.
Přes velké rozměry se Shuttle řídí dobře. Vysoko posazené sedačky mu pomáhají v perfektním výhledu do všech stran, a přitom jsou pohodlné pro dlouhé cestování. Jízdními vlastnostmi sice na velkoprostorové automobily nestačí (o zatáčkách se nemá cenu zmiňovat a na dálnici je ve vyšších rychlostech hlučný), ale pokud jde o komfort při běžném cestování, na leckteré se dotahuje. A navíc nabízí obrovské množství prostoru.
Kromě sedmi cestujících včetně řidiče se do Shuttlu vejde ještě spousta kufrů za třetí řadu sedadel. Na zadní výklopné dveře se dá za dvacet tisíc korun dokoupit držák pro čtyři jízdní kola a stejně tak je k dispozici za čtyři tisíce nosič na šest párů lyží či čtyři snowboardy.
Přeplňovaný pětiválec s maximálním výkonem 130 koní charakteru automobilu odpovídá co do úspornosti i dynamiky. Spotřeba kolem devíti litrů nafty na sto kilometrů je na dvoutunový vůz snesitelná a dálniční stotřicítku zvládá bez problémů.
Cena sedmimístného Volkswagenu Transporter Shuttle se s doplňkovou výbavou, která z něj vytvoří přijatelného konkurenta pro velkoprostorové vozy, vyšplhá přes milion korun. Vzhledem k prostoru, jímž disponuje, to ale zase tak moc není.
VW Transporter Shuttle 2,5 TDi
Motor přeplňovaný vznětový pětiválec
Objem 2461 cm3
Max. výkon 96 kW
Převodovka 6stupňová, manuální
Nejvyšší rychlost 168 km/h
Průměrná spotřeba 8,2 litru na 100 km
Základní cena 876 411 Kč
Klady
- nízká spotřeba
- vnitřní prostor
- množství praktické příplatkové výbavy
Zápory
- nutnost hodně připlatit za dodatečnou výbavu
- hluk ve vysokých rychlostech