Menu Zavřít

Neprůhledný operátor / Intimně a bez sítě

12. 12. 2002
Autor: Euro.cz

Je Špidlův strach ze Zemana na Hradě oprávněný?/Vánoční dárky na internetu?

Neprůhledný operátor

Je Špidlův strach ze Zemana na Hradě oprávněný?

Nečitelný, sobecký, vulgární a bez skrupulí, ale také inteligentní, schopný či zručný. Miloš Zeman je v očích účastníků Manažerského barometru zkrátka výraznou osobností, která je však v mnohém opakem Vladimíra Špidly. A právě odlišnost těchto dvou výrazných postav sociální demokracie je podle velké části ředitelů oprávněním pro obavy premiéra z příchodu Miloše Zemana na Hrad. „Vladimír Špidla je rozvážnou osobností a na rozdíl od Miloše Zemana se nepohybuje jako „slon v porcelánu“. Špidla si zakládá na své osobní prestiži a rozvážnosti, Zeman na pověsti ranaře. A to nejde

Intimně znamená bez sítě

Budete nakupovat vánoční dárky prostřednictvím internetu?

  • rozhodně ano 8,5 %
  • spíše ano 5,7 %
  • spíše ne 39,6 %
  • rozhodně ne 43,4 %
  • nevím 2,8 %

Vánoční dárky na webu respondenti ankety týdeníku EURO z převážné většiny kupovat nehodlají. Důvodem více než osmdesáti procent záporných odpovědí je nedostatečná nabídka a neosobní způsob nákupu, který se podle mnoha manažerů k nakupování vánočních dárků nehodí.
„Patřím k typickým lajdákům a nakupuji je na poslední chvíli. Vše si však musím předem nejen pečlivě prohlédnout, ale také osahat. Zvláště co se týče mých blízkých, dárek nevyjadřuje jen svou hodnotu, ale rovněž to, že je mám rád a že si jich vážím. To potvrzuji pečlivým výběrem dárku a jeho osobním vyzkoušením před předáním obdarovanému,“ uvádí jeden z ředitelů a uzavírá, „Proto taky nemohu vánoční dárky nakupovat přes internet.“ Jeho kolega se s ním částečně ztotožňuje a zároveň upozorňuje na malý výběr: „Vánoční dárky jsou spíše věcí intimní a na internetu se tolik nevyskytují, alespoň mně se to tak jeví.“
Nedostatečná nabídka vadí i dalšímu z manažerů, kteří se tento týden ankety zúčastnili. „Běžné věci jsou k dostání bez potíží a nemá smysl kupovat je tímto způsobem. Výhodou online nákupu by měla být velmi široká nabídka včetně zboží, které není běžné, anebo toho, jež je parametrizovatelné (jako jsou počítače, pračky, myčky). V těchto případech je nakupující ochoten věnovat výběru více času a je smířen s tím, že dodací lhůta je i několik dnů,“ zdůvodňuje svůj přístup.
Posledním rozhodujícím hlediskem pro zápornou odpověď byla špatná zkušenost s nakupováním na webu či obava kvůli nedostačujícímu zabezpečení transakce. „Kromě seriozních firem působí na internetu také spousta podvodníků, kteří lákají kupce zejména na extrémně nízké ceny, avšak kvalita pokulhává. Tyto podnikavce není možno lehce odhalit a osobně nemám rád nepříjemná překvapení pod vánočním stromečkem,“ zní v tomto smyslu jeden z názorů.
Ti z respondentů, kteří své vánoční dárky na síti shánějí, nakupují tímto způsobem pouze menší část, popřípadě se soustředí pouze na specifický druh dárků. Nejlepší zkušenosti mají manažeři s nákupem knih či hudebních nosičů: „Prostřednictvím internetu nakupuji hlavně zahraniční knihy nebo videokazety v originále, které v Česku není možno koupit.“

MM25_AI

Pramen: Týdeník EURO - odpovědělo 106 manažerů

  • Našli jste v článku chybu?