Menu Zavřít

Netřeba kamufláže

14. 4. 2005
Autor: Euro.cz

Test

Z věcí, jež se nalézají mezi nebem a zemí, jsou některé té zemi proklatě blízko. Třeba sedačky BMW Z4. Jsou přitom umístěny těsně před poháněnou zadní nápravou, což poskytuje řidiči za volantem roadsteru netušenou perspektivu. Zvláště když je pod kapotou třílitrový šestiválec.
Motoru, který je s 231 koňmi pro Z4 nejsilnější volbou, se rozhodně nedá vytknout liknavost. Na sešlápnutí plynu odpovídá okamžitou akcelerací, ať je ručička otáčkoměru kdekoli. Sprint z nuly na stovku za 5,9 vteřiny vypadá působivě, při jízdě však daleko více potěší plynulé zrychlování na čtyřku z osmdesátky za podobnou dobu. A na pětku není o moc delší.
Pointu dostávají hrátky s motorem až ve spojení s ostatními částmi vozu. Díky sedadlům blízko zadních kol člověk cítí, jak se odpichují od asfaltu a jak reagují na každé poškádlení plynu. Zetčtyřka přesto zůstává za všech okolností velice stabilní a do smyku se dostává až po tvrdém nátlaku. Požitek z projíždění zatáček roste s každým dílkem tachometru a přilnavost pneumatik k povrchu zdánlivě nezná mezí. Sounáležitosti řidiče a automobilu pomáhá také přesná šestistupňová převodovka a excelentní brzdy. Někomu ale ani to nestačí. Zmáčknutí tlačítka sport zlepšuje odezvu na plyn a řízení se stává rychlejším, přikoupit lze sportovní podvozek za jedenáct tisíc korun. Pohodlí při jízdě se však potom čekat nedá.
Už standardní nastavení tlumičů je dost tvrdé a nejvíce mu vyhovují hladké vinuté silničky. Na nerovnostech sice roadster drží stopu, nicméně posádka si každou nerovnost protrpí. I proto vzbuzuje zetčtyřka pocit, že je spíše adrenalinovou záležitostí než kabrioletem na riviéru. Kamufláž v podobě plátěné střechy nikoho neoklame. Z toho důvodu by však schopnostem bavoráku odpovídaly sedačky s lepším bočním vedením, které by pevněji podržely řidiče i spolujezdce v zatáčkách.
Se základní cenou jeden a čtvrt milionu není BMW Z4 jen tak pro někoho (ostatně letos se zatím prodaly jen tři). Na druhé straně se ale nenajde nic, co by se k němu mělo přidávat, přestože je nabídka příplatkové výbavy bohatá. Dokonce ani elektrické stahování střechy. Stejně by to jen znamenalo kila navíc.

BMW Z4 3,0i
Motor zážehový šestiválec
Objem 2979 cm3
Max. výkon 170 kW
Převodovka 6stupňová, manuální
Nejvyšší rychlost 250 km/h*
Průměrná spotřeba 9,1 litru na 100 km
Základní cena 1 232 000 Kč
* elektronicky omezeno

Klady
- převodovka
- výborná ovladatelnost
- ostré brzdy

bitcoin_skoleni

Zápory
- jízdní komfort
- neodpovídající boční vedení sedadel
- 55litrová palivová nádrž

  • Našli jste v článku chybu?