Menu Zavřít

Kontakty jsou stále důležitější, říká pořadatelka vývojářské konference 4C

26. 9. 2018
Autor: Archiv

Pro mnohé uchazeče o zaměstnání je nyní mnohem důležitější kvalita projektu nebo pracovního týmu než značka společnosti či výše platu. Konference jsou efektivním způsobem získávání kontaktů a nabízejí také možnost, jak se dozvědět o „skrytých“ kariérních nabídkách, říká Tatiana Santoriniou, manažerka společnosti Wargaming, která ve dnech 5. a 6. října pořádá v Praze konferenci 4C pro herní vývojáře.

Ještě před několika lety bylo pro nastartování kariéry ve vývoji herních aplikací zásadní kvalitní vzdělání, dnes je důležitější mít správné kontakty a také tzv. měkké dovednosti. Dochází tak k renesanci networkingu. Co odstartovalo tuto změnu?

Hlavním důvodem je dle mého názoru to, že v herním oboru není jednoduché udržet si přehled mezi stále narůstajícím počtem společností a projektů. Efektivním způsobem, jak být informován o novinkách v oboru a prohloubit si znalosti, jsou právě eventy a konference. Nabízejí příležitost setkat se osobně s dalšími profesionály. Ve výsledku nezáleží na tom, pro jakou firmu pracujete, developeři se všude setkávají s podobnými problémy a konference poskytují platformu, kde o nich mohou diskutovat.

Experti tvrdí, že dnes je pro zaměstnance mnohem důležitější kvalitní projekt nebo tým než jen známá společnost a výše platu. Platí to i v herním průmyslu?

V oboru došlo k posunu od důrazu na společnost k soustředění se na konkrétní tým a já věřím, že oprávněně. Známá značka totiž automaticky nezaručuje úspěch. Víme, že projekty stojí na kvalitní komunikaci a zejména na schopnosti vést další k tomu, aby se sjednotili za společnou vizí. Společnosti, které uspějí v těchto aspektech, patří k nejúspěšnějším vůbec. Ať jde o startupy nebo zavedené společnosti.

Konference 4C
Mezinárodní konference 4C vznikla pod taktovkou samotných vývojářů. Jejím cílem je informovat o nejnovějších poznatcích z oblasti technologií, herního designu a marketingu, stejně jako vytvořit platformu pro setkávání vývojářů z celého světa. Na akci vystoupí více než 90 řečníků ze společností jako Blizzard, EA, Microsoft, Ubisoft nebo Bohemia Interactive. Po skončení konference budou záznamy všech prezentací zveřejněny zdarma.

Co byste poradila lidem, kteří chtějí začít sbírat kontakty? Co je podle vás nejdůležitější?

Networking může mít v herním průmyslu mnoho podob, ať už více formálních, jako je účast na konferencích, nebo naopak neformálních, například setkávání se na lokálních akcích. Záleží na tom, čeho chcete dosáhnout. Pokud hledáte pracovní příležitosti a jste na začátku své kariéry, je dobrou volbou zúčastnit se konference, protože na většině z nich jsou přítomni personalisté z významných společností z celého světa.

Pokud vás ale více zajímá vytváření profesních vztahů a získávání kontaktů, účast na menších setkáních je tou správnou cestou. A vzhledem k tomu, že herní developerské komunity rostou ve většině zemí, měli byste být schopni najít networkingový event ve vám dostupné vzdálenosti. Dobrým nápadem je také připojit se k některé z asociací, které se soustřeďují na propojování vývojářů. Jednou z nich je například IGDA (International Game Developers Association, pozn. red.)


Chcete poznat své přednosti a slabiny? Vystupte z komfortní zóny

 Komfortní zóna, ilustrační foto


Stojíte v čele vývojářské konference 4C, kterou pořádá společnost Wargaming. Ve světě se podobných eventů pořádá mnoho, proč jste se rozhodli zorganizovat další?

Tým, který stojí za konferencí 4C, se v herním průmyslu pohybuje několik let a podobných konferencí se účastní. A ačkoli je ve světě mnoho významných eventů, zjistili jsme, že je zde nevyčerpatelná touha herních vývojářů po informacích. Také jsme si uvědomili, že s Wargamingem, který je globální společností, máme příležitost a schopnost propojit experty z celého světa a vytvořit platformu, která bude otevřena všem. Smyslem konference 4C je předvídání změn v herním průmyslu a sdílení zkušeností, a to po boku světových expertů. Takže proto byla před třemi lety vytvořena konference vývojáři pro vývojáře.

MM25_AI

Letos v Praze, dříve v Kyjevě a Petrohradě. Proč se konference každý rok stěhuje?

Mnoho konferencí se koná každý rok na stejném místě. Ačkoli to má bezesporu své výhody, chtěli jsme, aby konference cestovala za lidmi a ne lidi za konferencí. Tím, že je konference pořádána každoročně jinde, máme příležitost podpořit místní vývojářské komunity. Zároveň tím můžeme poskytnout prostor pro prezentaci lidem, kteří nemohou nebo nechtějí cestovat daleko. A ti, kteří přijedou z jiné země, díky konferencím navštíví jedna z nejkrásnějších míst na světě.

Přečtěte si také:

Nepracovat a inkasovat. Sen programátorů má i odvrácenou stranu

Zapomeňte na svobodomyslnou smršť myšlenek. V Silicon Valley vládne starý známý oligopol

Praha jako nové Silicon Valley. Tvůrce hry World of Tanks má v Česku velké plány

  • Našli jste v článku chybu?