Maloobchodní tržby
V září nepomohla maloobchodním tržbám ani poměrně nízká loňská srovnávací základna a podle předběžných údajů vykázaly ve stálých cenách jen zanedbatelný meziroční růst o 0,6 procenta. Za tři čtvrtletí stouply proti loňsku o půldruhého proc enta a experti nepředpokládají, že by předvánoční nákupy vytáhly křivku podstatněji nahoru.
Nepoměr mezi dynamikou tržeb a reálných mezd lze vysvětlit spotřebitelskou skepsí (EURO 46/1999) a nejistými vyhlídkami - hrozba nezaměstnanosti, problémy velkých podniků a podobně. Evidentní je klíčový význam hyper a supermarketů pro veškerý maloobchod. Jejich tržby soustavně rostou a zajistily v září meziroční zvýšení prodeje potravinářského zboží o 9,3 procenta. Naopak tržby za nepotravinářské výrobky o 5,8 procenta klesly.