Menu Zavřít

Nevinné spoření

23. 7. 2004
Autor: Euro.cz

Test

Opel letos prožívá nepříjemnou kocovinu. Evropská odnož koncernu General Motors hledá, kde může, aby dostala náklady co nejníže. V západoevropských showroomech se jí alespoň podařilo upoutat pozornost zákazníků s novou generací Astry, v Česku se však zatím stále o úspěchu rozhoduje především ve třídě malých vozů. A tam rüsselsheimskou automobilku zastupuje Corsa.
Současná generace se vyrábí od roku 2000, ale loni prošla výrazným faceliftem. Letos navíc dostala novou dieselovou třináctistovku vyvinutou (v rámci snižování nákladů, jak jinak) ve spolupráci s Fiatem. Přesto se za první pololetí se v tuzemsku prodalo 421 Opelů Corsa, což je o 266 méně než ve stejném období minulého roku. Týdeník EURO testoval právě Corsu 1,3 CDTI, aby zjistil proč.
Motor o výkonu 70 koní za nevýrazné prodeje vozu určitě nemůže. S kombinovanou spotřebou 4,5 litru na sto kilometrů dokonale odpovídá městskému charakteru Corsy, dostat ji při rychlé jízdě po dálnici přes 5,5 litru je nadlidský výkon. Agregát je přitom tichý a přiměřeně agilní. Akcelerace na stovku za čtrnáct a půl sekundy nepředstavuje sice žádný zázrak, ale ke hbitému odpichu po naskočení zelené na semaforech stačí. S vozem se dobře manévruje při parkování i díky tomu, že je výhled z něj na všechny strany bezproblémový. Pro jízdu po městě znamená drobnou komplikaci pouze nepříliš přesné řazení.
Pasažéry v kabině jako první upoutá elegantně vyřešená středová konzole nahoře ukončená displejem palubního počítače a to je vše. Plasty použité na přístrojové desce jsou stejně jako všechny ostatní materiály v interiéru dobře zpracovány, postrádají však jakýkoliv výraz. V Corse se řidič necítí ani útulně jako v Nissanu Micra, ani jako ve voze vyšší třídy, což je případ Fabie. Dokonce z nich ani nečiší čirá účelovost, kterou člověk pozná ve Fordu Fiesta, a to jsou na tom s kvalitou o dost lépe.
Absenci vnitřního charakteru by zákazníci unesli lépe, kdyby k tomu měli pragmatické důvody. S velikostí zavazadlového prostoru, který pojme 260 litrů bagáže, ale Corsa patří mezi nejmenší ve své třídě. Nedostatek místa pro kufry se přesto neprojevuje větším pohodlím na zadních sedadlech. Impulsem pro koupi proto zůstává výborný dieselový motor. Ten, který má také Fiat Punto, a toho se letos za pololetí prodalo o 27 vozů více. Alespoň nějaký charakter se evidentně přece jen počítá.

Opel Corsa 1,3 CDTI
Motor vznětový čtyřválec
Objem 1248 cm3
Max. výkon 51 kW
Převodovka 5stupňová, manuální
Nejvyšší rychlost 165 km/h
Průměrná spotřeba 4,5 litru na 100 km
Základní cena 352 900 Kč

Klady
- nízká spotřeba
- dobře zpracovaný interiér
- tichý motor

bitcoin_skoleni

Zápory
- nedostatek charakteru
- menší zavazadlový prostor
- nepřesné řazení

  • Našli jste v článku chybu?