Menu Zavřít

Nevíte kam na dovolenou? Aerolinky vyberou za vás

26. 5. 2016
Autor: BriYYZ/flickr

Aerolinky lákají nerozhodné cestovatele lety naslepo. Hlavními tahouny jsou cena a určitá míra překvapení. Nabídky jsou výhodné i pro dopravce. Umožňují jim udat v letadlech místa, která by jinak zůstala neobsazená.

Letět k moři, do hor, nebo radši do nějaké metropole za kulturou a nákupy? Vybrat si pro letní dovolenou to pravé místo může být pro řadu zmlsaných cestovatelů pořádný problém. Platí to obzvláště, je-li váš rozpočet omezen stejně jako počet dní, které si mimo práci můžete dovolit.

S berličkou, kterou chtějí nerozhodným turistům při výběru destinací pomoci, nepřišli tentokrát cestovní kanceláře, ale samotní letečtí dopravci. Myslí především na ty, kteří jsou zvyklí létat a nechybí jim odhodlání dovolenou realizovat na vlastní pěst spolu s chutí jet do neznáma.

Levné chartery, inspirace Lufthansy

Možnost, kdy po zvolení jednoho z tematických prázdninových okruhů aerolinka vybere konkrétní místo cesty za vás, existuje již nějakou dobu. Do hry s lety naslepo ale před několika dny vstoupila německá Lufthansa.

Koncept, který původně vznikl v kreativní dílně nízkonákladového leteckého dopravce Priceline a turistické sítě Hotwire, nyní německá firma přebírá v rámci služby „Lufthansa Surprise“. V ní klientům nabízí cestovatelské okruhy s různým zaměřením, ze kterých následně cílové místo po zaplacení letenky vybere již bez účasti zákazníka.

Z okruhů lze kromě jiných zmínit například „Sun and Sand“ se zaměřením na přímořské destinace nebo „Shopping“ cílící na návštěvu evropských měst za účelem nákupů.

Výhodné i pro dopravce

„Spontánní cestování, spontánní úspory,“ stojí na webových stránkách Lufthansy. Právě cena startující na částce 89 eur (2400 Kč) je to, na co společnost zákazníky láká. V rámci programu „Cities“ nabízí mezi jinými lety například do Paříže, Amsterdamu či Bruselu za 99 euro.

Na nízkou cenu láká potenciální zájemce i konkurenční Eurowings, který se tradičně zaměřuje na low-costové lety. Lety do náhodně zvolených destinací v současnosti nabízí za fixní cenu 33 eur (891 Kč). Za poplatek pěti eur pak zákazník může seznam, ze kterého aerolinka jeho destinaci vybírá, lehce poupravit.

S nabídkou letů naslepo experimentovala Lufthansa již dříve v rámci portfolia své charterové společnosti Germanwings. Až tento rok však s nabídkou přišla sama za sebe. Navzdory obvyklé nižší ceně jsou pro letecké společnosti lety naslepo často výhodné, neboť jim umožňují obsadit i místa, která by jinak zůstala neprodaná.


Čtěte dále o trendech v letectví a letecké dopravě

MM25_AI

10 letadel, kterými létají čeští a světoví miliardáři

Nejdražší letenka světa stojí 900 tisíc. Jedním směrem

  • Našli jste v článku chybu?