Začátkem příštího roku se modelové portfolio značky Volkswagen obohatí o velmi atraktivní vůz - už v prvním čtvrtletí roku 2003 se na evropském trhu objeví model New Beetle ve verzi kabriolet. Předchozí kabriolety Volkswagen, vycházející z modelů Volkswagen Brouk a Volkswagen Golf, patřily k absolutně nejprodávanějším kabrioletům světa.
Po technické stránce je však nový kabriolet New Beetle ryze současným modelem vybaveným nejmodernějšími technologiemi. Charakteristickými rysy a prvky kabrioletu na bázi modelu New Beetle jsou jeho extrémně torzně tuhá konstrukce, plnohodnotná zadní sedadla, vyspělý systém ochrany při převrácení vozu, který se samočinně aktivuje v případě nebezpečí, kvalitní textilní střecha (s elektricky vyhřívaným zadním okénkem) umožňující celosezonní využívání vozu a na přání montovaná šestistupňová automatická převodovka. Pro nový kabriolet připravili stylisté automobilky Volkswagen také ucelenou řadu exkluzivních laků. Zájemci o kabriolet New Beetle budou moci vybírat z celkem čtyř motorů - třech zážehových a jednoho vznětového agregátu TDI. Výkonová škála těchto pohonných jednotek sahá od 55 kW/75 k až po 85 kW/115 k. Nejvýkonnější motor může být propojený i s novou šestistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic. Technicky zajímavým prvkem nového kabrioletu je konstrukce jeho skládací textilní střechy. Ta - podobně jako kdysi u otevřených modelů Volkswagen Brouk - ve složeném stavu přesahuje dozadu za imaginární C-sloupek karoserie. Střecha se uvolňuje mechanizmem, který lze ovládat jednou rukou. Na přání se dodává také elektro-hydraulický systém ovládání střechy. Po zmáčknutí spínače se střecha sama natáhne (nebo naopak složí) během pouhých třinácti sekund. Komplexní ochranný a bezpečnostní systém nového kabrioletu zahrnuje např. čelní a boční airbagy nebo speciálně pro tento otevřený model konstruované boční panely, schopné absorbovat značnou část deformační energie. V e výbavě kabrioletu nechybí ani protiblokovací systém brzd ABS či elektronický stabilizační systém ESP.