Japonská automobilka Toyota chystá na jaro velké překvapení Opravdu nic není věčné! To je fakt, se kterým se musíme smířit. Ovšem v motoristické branži není tohle pravidlo až tak kruté. Po každém starém modelu totiž obvykle přichází model nový.
Japonská automobilka Toyota chystá na jaro velké překvapení
Opravdu nic není věčné! To je fakt, se kterým se musíme smířit. Ovšem v motoristické branži není tohle pravidlo až tak kruté. Po každém starém modelu totiž obvykle přichází model nový.
Tak jako i v případě jiných automobilek dočkal se modernizace i „starý“ model Toyota Avensis, který se u nás tak dobře prodával. Nový Avensis prý bude ještě úspěšnější. No, uvidíme. Mnozí majitelé mi po přečtení úvodních řádků asi pěkně vyčiní. On Avensis je vlastně ona, správně by nadpis měl znít „Stará Avensis“, ale většina lidí, kteří se pohybují kolem automobilů, hovoří o Avensis v mužském rodě, a tak si dovolím u toho zůstat. Jsem velice rád, když vás mohu s velkým předstihem informovat o novinkách, které teprve přijdou na náš trh. Obzvlášť mě těší, když se jedná o novinku, u které se předpokládá velký zájem motoristické veřejnosti. Nová generace Avensis přijde na jaře 2003 na náš trh, ale tentokrát s nevídanými inovacemi. Katalyzátor D-CAT, kolenní airbagy, hlasem ovládaný navigační systém. T o je jen pár příkladů, co v sobě nový Avensis skrývá. Nová generace Avensisu je zcela přepracovaná a se starým modelem má společné pouze jméno. Svým novým modelem rodinné limuzíny vyšší střední třídy vstupuje japonská automobilka na trh mezi velkou konkurenci a zákazníky, kteří kladou vysoké nároky na své vozidlo. Tomu bude také odpovídat nabídka modelových variant. K dispozici budou vozy s karoserií sedan, hatsback a combi s atraktivní možností odpočtu DPH. Potěšující je, že všechny verze budou na trhu k dispozici hned od počátku prodeje, tedy žádné půlroční čekání na kombík. Všechna provedení budou vyráběna v nejnovější továrně Toyoty v anglickém Burnastonu. Díky své délce 4630 mm u sedanu a 4700 mm u combi, rozchodu kol 2700 mm, šířce 1760 mm, výšce 1480 mm a důmyslně navrženému interiéru nabízí Avensis velký prostor na všech sedadlech. Pro lepší ovládání vozu byla použita zadní náprava ze sportovní Celicy, upravená a zesílená pro potřeby rodinného vozu. Zvláštní konstrukce zadní nápravy zlepšuje vedení automobilu i ovládání a stabilitu při průjezdu zatáčkou. Nový Avensis bude mít vpředu pětibodové zavěšení kol, přičemž veškerá technika zavěšení byla zcela nově vyvinuta. Starší Avensis vynikal především nízkou hladinou vnitřního hluku. Nový Avensis se může v těchto parametrech pyšnit ještě nižšími čísly. Těchto výsledků bylo dosaženo použitím speciální slitiny na výrobu karoserie. Tento kov se vyznačuje výbornou pevností, nízkou hmotností a skvělými akustickými parametry. Také ve výbavě má nový Avensis připravena mnohá překvapení a inovace. Na přání je možné dodat hlasem ovládaný DVD-navigační systém. Tento systém dokáže rozpoznat množství povelů např. v anglickém jazyce. Hlasem je možné ovládat i audiosystém. Bohužel s češtinou se zatím nepočítá. Pasivní bezpečnost je v Toyotě Avensis na nejvyšší úrovni. Je prvním automobilem v Evropě, který bude v základním provedení vybaven kolenními airbagy. Systém s obsahem 18 litrů je umístěn pod volantem a chrání při nárazu kolena a holeně řidiče před zraněními od kulisy řízení nebo zapalovací skříňky. Kolenní airbagy jsou součástí bezpečnostního paketu SRS, který obsahuje airbag řidiče, spolujezdce, postranní vpředu, hlavové i vzadu a předpětí bezpečnostních pásů. Kromě toho má řidič k dispozici senzor, který závisle na intenzitě nárazu a pozice sedačky spouští airbagy fázově. K dispozici budou tři benzinové a dva naftové motory. Všechny zážehové motory o objemu 1,8, 2,0 a 2,4 litru budou vybaveny moderním systémem VVT-i, který mění časování ventilů a který naši čtenáři již znají z testů Coroly. Vznětový agregát 2,0 D-4D bude k dispozici ve dvou variantách, obě se systémem vstřikování common-rail. První bude stejný jako v ostatních modelech Toyoty, druhý bude navíc vybaven turbodmychadlem. Jak již bylo řečeno, „nic není věčné“ a pokrok nezastavíš. Nový Avensis bude ale určitě lepší než starý, takže se tešme.