Kde zůstaly americké značky? Závěr US Open byl marketingovou injekcí pro japonské sportovní firmy.
Roger Federer a Rafael Nadal nejsou neporazitelní. První z nich po neúspěšném semifinále Wimbledonu zrušil zbytek sezóny. Druhý v US Open dohrál překvapivě brzy a nedostal se ani do čtvrtfinále.
Spolu s postupným ústupem tenisových legend se nabízí i možná rošáda v oblasti sportovního sponzoringu. A Nike ani Adidas v ní nehrají hlavní roli.
Semifinalisté US Open a jejich sponzoři (singl mužů) | |
---|---|
Stan Wawrinka | Yonex |
Novak Djokovič | Uniqlo |
Gael Montfils | Asics |
Kei Nišikori | Uniqlo |
Yonex, Uniqlo a Asics, značky, které byly během letošního semifinále mužského singlu US Open nejvíce vidět, mají jedno společné: jsou z Japonska. Země sice v posledních letech čelí stagnaci, trápí ji nízká porodnost a stárnutí populace, v odvětví sportovního oblečení a výbavy však japonské firmy zažívají boom.
Přečtěte si o sponzoringu ve fotbale: Rozchod po 18 letech? Nike chce Adidasu přebrat Real Madrid |
Yonex minulý rok poprvé v historii utržil víc než polovinu svého zisku v zahraničí. Jeho prodeje od roku 2012 stoupají každoročně. Ty mimo Japonsko se za tu dobu téměř zdvojnásobily na 230 milionů dolarů. Wawrinku, který grandslamový turnaj letos vyhrál, Yonex podporuje už tři roky.
Úspěchy slaví i Uniqlo, které od roku 2012 sponzoruje Djokoviče. Značka je ve světě tenisu relativně nově a etablovat se snaží marketingem. Původně přes tenis chtěla zasáhnout širší cílovou skupinu. Spíše než k Nike či Adidas má Uniqlo blíže k módním řetězcům typu Gap či Next. Přesto se však Uniqlo spolu s ním i další japonskíé značky během letošních tenisových utkání objevovaly častěji než Nike nebo New Balance a Adidas dohromady.
Ze sportu a byznysu čtěte více:
Olympijské Rio mezi sponzory ovládl Samsung
Nike se golf nevyplácí. Přestane vyrábět příslušenství
Zisk Adidasu překonal 11 miliard. Pomohlo fotbalové Euro