Dobýt Evropu luxusním SUV bez naftového motoru je takřka nemožné. Po letech si to uvědomili i v Nissanu a zjednali nápravu. Murano tak konečně dostalo vznětovou jednotku – konkrétně 2.5 dCi.
Foto: Nissan
To však není jediná změna. Modernizací prošel celý vůz, který japonská automobilka klasifikuje jako crossover spojující vlastnosti komfortní limuzíny a „esúvéčka“.
Je nezaměnitelný
Původní Murano vzniklo v roce 2002 jako automobil pro Severní Ameriku. A je to poznat i na modernizované generaci. Všimněte si především přední části vozu – masky a reflektorů. Vypadá trochu jako otevřená žraločí tlama. Líbí? Za sebe říkám: Má něco do sebe. Ale hlavně, podivný design zaručí stoprocentní nezaměnitelnost s jiným autem. A taky jedinečnost, které mimochodem nasvědčuje i to, že celý týden testování jsem potkal jen dvě Murana.
Ani co se týče pohodlí, výbavy a prostoru, nelze Muranu nic vytknout. Rozpaky ve mně ale vzbudilo provedení interiéru. Na moje gusto se v něm nachází až příliš barev – od světle krémové přes tmavěji krémovou, hnědou, černou, matnou stříbrnou, lesklou stříbrnou… Jednodušší by mohlo být i ovládání některých funkcí.
|Nissan Murano 2.5 dCi |
motor vznětový čtyřválec objem 2 488 cm3 max. výkon 140 kW (190 k) max. rychlost 196 km/h max. toč. moment 450 N.m z 0–100 km/h 10,5 s spotřeba 8 l cena test. modelu 1 185 000 Kč |
Raději šestiválec, prosím
Jak už bylo poznamenáno, naftový motor je největší novinkou v Muranu. Nissan se možná trochu překvapivě nerozhodl pro šestiválec známý z vozů sesterské značky Infiniti, ale zvolil přepracovaný čtyřválec o objemu 2,5 litru.
Papírově vypadá agregát spolupracující s šestistupňovou automatickou převodovkou slušně: 190 koní dokáže statné auto rozhýbat z klidu na 100 kilometrů za 10,5 vteřiny. Zajímavý je i maximální točivý moment s hodnotou 450 N.m. Výkonově tedy rozhodně stačí, bohužel ho však sráží občasná nekultivovanost a hrubý chod.
Jak jezdí
Nissan dokázal najít slušný kompromis mezi silničním korábem a městským autem. Manévrovatelnost je na tak velké auto výborná, při parkování pak pomáhá i zadní kamera. Nejjistěji se však Murano cítí při klidné jízdě na rovnějších okreskách a dálnici, kdy se odměňuje slušnou spotřebou kolem osmi litrů a skutečným komfortem.
Umí jet i svižně, ale řidič se v tu chvíli musí vyrovnat s několika nepříjemnostmi. Především necitlivým řízením, nakláněním a nedotáčivostí. V horších podmínkách se hodí systém Nissan ALL MODE 4×4.