Menu Zavřít

Nízká cena není jediný argument

8. 4. 2010
Autor: profit

Právě před rokem zahájila indická automobilka Tata Motors v Bombaji prodej svého nového modelu Nano, který byl při ceně sto tisíc rupií (přes 44,5 tisíce korun) nejlevnějším vozem světa.

Autor: Audi

Koupěchtiví zákazníci zavalili třetí největší automobilku v Indii objednávkami. Ta je začala přijímat loni v dubnu a následující měsíc už jich napočítala přes 200 tisíc. Továrna na levné vozidlo rychle zareagovala na celosvětovou krizi a snahu všech zákazníků šetřit. Firmy občas sázejí na dlouhodobou spolupráci s automobilkami, technické parametry vozů. I tak vloni klesl prodej aut jen v Evropské unii o 1,3 procenta na 14,1 milionu vozů.

Mnoho firem přitom ze zásady nakupuje národní značky. Třeba Česko obsadilo v roce 2009 pátou příčku při výrobě evropských aut s počtem 975 tisíc vozů.

Anketa Profitu: Podle čeho vybíráte pro firmu osobní vozidla?

ZNAČKA

Pavlína Hajnová majitelka Centers Data

Kupujeme jednu značku, u níž máme dlouhodobě ověřenou bezpečnost v provozu.

CENA

Jiří Kadlec majitel agentury Amos

Řídím se podle nabídky trhu a rozhoduje poměr mezi cenou a výkonem.

PARAMETRY

Pavel Kožíšek majitel Divadla kouzel

Nejdřív se dívám na velikost kufru, aby se tam vešly všechny rekvizity.

ZNAČKA

Jaroslava Rezlerová ředitelka Manpower

Celá skupina používá jednu značku. Model už záleží na pozici ve firmě.

bitcoin_skoleni

PARAMETRY

Michal Krejčí generální ředitel Albatros

Porovnáváme kvalitu, výkon, spotřebu pohonných hmot, vybavení. A náklady spojené s provozem.

  • Našli jste v článku chybu?