Právě před rokem zahájila indická automobilka Tata Motors v Bombaji prodej svého nového modelu Nano, který byl při ceně sto tisíc rupií (přes 44,5 tisíce korun) nejlevnějším vozem světa.
Autor: Audi
Koupěchtiví zákazníci zavalili třetí největší automobilku v Indii objednávkami. Ta je začala přijímat loni v dubnu a následující měsíc už jich napočítala přes 200 tisíc. Továrna na levné vozidlo rychle zareagovala na celosvětovou krizi a snahu všech zákazníků šetřit. Firmy občas sázejí na dlouhodobou spolupráci s automobilkami, technické parametry vozů. I tak vloni klesl prodej aut jen v Evropské unii o 1,3 procenta na 14,1 milionu vozů.
Mnoho firem přitom ze zásady nakupuje národní značky. Třeba Česko obsadilo v roce 2009 pátou příčku při výrobě evropských aut s počtem 975 tisíc vozů.
Anketa Profitu: Podle čeho vybíráte pro firmu osobní vozidla?
Pavlína Hajnová majitelka Centers Data
Kupujeme jednu značku, u níž máme dlouhodobě ověřenou bezpečnost v provozu.
Jiří Kadlec majitel agentury Amos
Řídím se podle nabídky trhu a rozhoduje poměr mezi cenou a výkonem.
Pavel Kožíšek majitel Divadla kouzel
Nejdřív se dívám na velikost kufru, aby se tam vešly všechny rekvizity.
Jaroslava Rezlerová ředitelka Manpower
Celá skupina používá jednu značku. Model už záleží na pozici ve firmě.
Michal Krejčí generální ředitel Albatros
Porovnáváme kvalitu, výkon, spotřebu pohonných hmot, vybavení. A náklady spojené s provozem.