Menu Zavřít

Nizozemský diskont Action míří do Česka. Zákazníky láká na pravidelnou obměnu sortimentu

16. 1. 2020
Autor: Action

Mezinárodní řetězec diskontních nonfoodových prodejen Action expanduje do Česka. První prodejny otevře v dubnu. Do konce léta budou následovat další tři obchody.

Action prodává zboží z celkem 14 kategorií. Od potřeb pro domácnost a vybavení pro ruční práce až po sport, multimédia či hračky. Většina produktů stojí méně než dvě eura. Jeho atypický obchodní model spočívá v pravidelném obměňování sortimentu. Pouze třetina nabízených produktů je ve stálé nabídce, zbytek se každý týden obměňuje. Action tak ve své nabídce počítá s prvkem překvapení.

Český trh bude zásobován z distribučního centra v Polsku. Proto také budou první pobočky ve východních a středních Čechách, a ne na Moravě. Stavbu distribučního centra v České republice Action neplánuje. Do konce roku má v Česku pro Action pracovat 100 zaměstnanců. Firma hodlá stavět na kmenových zaměstnancích. I přes velmi nízkou míru nezaměstnanosti jdou nábory podle HR šéfky pro Česko Lucie Haluškové podle plánu. Kandidáti se podle ní chtějí zapojit do startu nového projektu.

Nakupujete v diskontech?

Jako diskont drží Action své režijní a marketingové náklady na minimu. Všechny obchody jsou rozvrženy podle stejného plánu. Prodejna v Nizozemsku proto vypadá stejně, jako bude vypadat obchod v Česku. Action v České republice nepočítá s tím, že by naskočil na spirálu slev, ve které se nachází řada maloobchodních řetězců. Nabízet bude pouze pravidelné každotýdenní akce.

Efektivní logistika

Pro zásobování prodejen používá Action speciálně upravené dvoupatrové kamiony, do kterých se vejde o 60 procent více nákladu než do těch klasických. Efektivnější logistikou šetří Action náklady i životní prostředí. Nově postavená distribuční centra navíc mají na střechách instalované solární panely a po osvětlení využívají úsporné LED žárovky. Mnoho produktů má certifikáty šetrnosti k životnímu prostředí. Firma také pracuje na zavedení efektivnějších obalových materiálů.


Roboti v maloobchodě: o práci bude přicházet až sedm tisíc lidí ročně

 Robotizace, ilustrační foto


Od ostatních diskontů se Action snaží odlišit extenzivním systémem řízení kvality. Veškeré nové výrobky jsou řetězcem testovány. U produktů, které jsou častěji reklamovány, spolupracuje Action s výrobci na úpravě tak, aby se zvedla kvalita. Například konvice privátní značky řetězce byla po těchto úpravách zvolena výrobkem roku v Německu.

Action
Firma byla založena v roce 1993 v Nizozemsku. V současnosti řetězec působí v sedmi evropských státech, kde provozuje více než 1500 poboček. Zaměstnává zhruba 50 tisíc lidí. V roce 2018 dosáhla hodnota celkových prodejů společnosti výše 4,2 miliardy eur. Majitelem řetězce je investiční fond 3i.

Řetězec díky svému neustálenému sortimentu nemá žádného přímého konkurenta. V Česku má nejpodobnější nabídku řetězec obchodů Pepco, i tak ale existují výrazné rozdíly. V Pepcu tvoří zhruba polovinu sortimentu textil a řadu kategorií zboží vůbec nenabízí. „I kdyby Pepco otevřelo prodejnu hned vedle nás, nic se nestane. Naopak naše tržby porostou, protože budeme těžit z vyššího počtu zákazníků,“ řekl optimisticky ředitel společnosti Sander van der Laan.

Při expanzi se řetězec vždy zaměřuje na sousedící státy. Nejprve Action vstoupil na belgický a německý trh, odkud pokračoval do Rakouska a Polska. „V následujících letech vstoupíme na šest nových trhů… Česko je z nich první,“ uvedl van der Laan. Zároveň dodal, že se Action zaměří spíše na jižní a východní Evropu. Ve Velké Británii totiž panuje silná konkurence. Skandinávie je obydlena řídce v porovnání se západní a střední Evropou, což zvyšuje náklady na logistiku, dodal.

Jak utopit milion: startupy umírají rychleji, než se rodí

Pozor na startupy, ilustrační foto

Čtěte také:

České startupy vyvíjejí biostravu pro astronauty i odhalování poruch strojů díky zvuku

Digitální Sapa. Skupina vietnamských mladíků v Česku buduje obdobu Alibaby

MM25_AI

Oděvní řetězec Primark míří do Česka. První obchod otevře v centru Prahy

  • Našli jste v článku chybu?