Pivovary Staropramen
O sedm procent piva méně, celkem tři miliony hektolitrů, prodaly loni Pivovary Staropramen. Domácí prodeje klesly meziročně o šest procent. Propad nejvíce pocítily levnější značky Braník a Sládkův měšťan. „Naopak u hlavní značky Staropramen činil celkový pokles jen dvě procenta,“ sdělil mluvčí společnosti Pavel Barvík. „Lidé kvůli úspoře peněz přesunuli část konzumace z hospod domů. Chtějí si však stále dopřát a kupují si osvědčené značky. Prodeje lahví a plechovek značky Staropramen loni celkově vzrostly o tři procenta,“ uvedl generální ředitel Pivovarů Staropramen Zbyněk Kovář. Pokles vývozu o jedenáct procent společnost vysvětluje dopadem ekonomické krize. I nadále zůstávají hlavními exportními zeměmi Německo, Velká Británie, Švédsko a Slovensko.
Tab.:
Pivovary v Česku – produkce 2009
Plzeňský Prazdroj*8,34 mil. hl
Heineken*2,62 mil. hl
Budějovický Budvar* 1,3 mil. hl
Pramen: ČTK, Pivovary.info