Plzeňský Prazdroj
Nižším prodejem levných značek a některých výčepních piv vysvětluje Plzeňský Prazdroj loňský pokles prodeje piva na tuzemském trhu o tři procenta v porovnání s rokem 2007. Naopak o procento se zvýšil zahraniční prodej, kam pivovarnická společnost započítává export a licenční výrobu. Celkem Prazdroj vloni prodal 10,7 milionu hektolitrů piva. „Zatímco na domácím trhu je trend prodejů mírně sestupný, v exportu se nám dařilo a zaznamenali jsme nárůst o více než čtyři procenta i přes finanční krizi, která začala ztěžovat naši pozici ke konci roku,“ uvedl generální ředitel Mike Short. Více než čtyřprocentní nárůst vývozu znamená, že se v minulém roce mimo území ČR vypilo 881 tisíc hektolitrů piva uvařeného ve třech pivovarech Plzeňského Prazdroje. Z toho značka Pilsner Urquell překročila 680 tisíc hektolitrů.
TABULKA:
Objem prodeje v roce 2008
(miliony hektolitrů)
Rok*2006*2007*2008*Rozdíl 08/07 (%)
Tuzemsko*8,11*8,15*7,9*–3
Zahraničí
- Licenční výroba*1,79*1,91*1,91*0
- Export*0,79*0,85*0,88*4
- Zahraniční prodej celkem*2,58*2,76*2,79*1
Odbyt celkem*10,69*10,9*10,7*-2
Pramen: Plzeňský Prazdroj