Test
Seatu prospělo, když se v rámci koncernu Volkswagen stal součástí sportovněji zaměřené divize Audi. Stejně tak mu vyhovuje, že do svých modelů začal montovat turbodiesel s maximálním výkonem 130 koní, který je hnací silou Škody Fabia RS. Díky tomu se v modelech španělského výrobce jednak výrazně zlepšilo zpracování většiny materiálů v interiéru a jednak dostal pohonnou jednotku, která je zároveň dravá a úsporná. Zvláště se to projevuje v toledu.
Přestože motor není v nabídce agregátů modelu nejsilnější, jeví se jako nejsympatičtější varianta. Jeho zátah je cítit už od nízkých otáček, když řidiče ve vteřině vtiskne hluboko do sedačky, za dalších devět ručička tachometru mine stovku. Ani při velmi agresivní jízdě nebo v náročném městském provozu spotřeba nepřesahuje sedmilitrovou hranici na sto ujetých kilometrů a většinou se pohybuje spíše pod šesti litry. Se šestistupňovou převodovkou se řadí dobře, ale její chod by mohl být přesnější.
Stotřicetikoňový motor nabízí Seat pro dvě nejvyšší výbavy Sport a Signo. Týdeník EURO měl možnost minulý týden na českých silnicích vyzkoušet tu druhou z nich. Na první svezení na ní nejvíce upoutalo pozornost tvrdší odpružení. Pokud by sportovnější verze v nabídce automobilky neexistovala, byl by tvrdší podvozek pochopitelný. Za současného stavu ale řidiči o stupeň či dva komfortnější pocit při jízdě může chybět. Chce-li řezat zatáčky a prožívat každý centimetr vozovky, stejně zvolí sportovnější variantu. Otázka výraznějšího odlišení zmíněných dvou verzí stojí pro marketingové stratégy v Seatu rozhodně za zamyšlení.
Interiér toleda je nejhezčí v noci. Červeně posvícené přístroje efektně doplňují černou barvu plastů na přístrojové desce, a navíc cestující neregistrují, že za kvalitně zpracovanou horní částí přístrojovky ta dolní s tvrdými plasty mírně pokulhává. K ostatním částem kabiny se však výhrady hledají těžko, ať už těm látkovým a koženým, nebo elektronickým. Sedadla poskytují dostatek pohodlí i na dlouhých cestách, palubní počítač informuje o všech důležitých parametrech při jízdě včetně její délky v minutách.
Mezi manažerskými automobily ve střední třídě je konkurence velmi tvrdá, přičemž každá z automobilek se snaží nabídnout zákazníkům důvod, proč zrovna její model je tím pravým společníkem. Toledo skrývá hlavní důvod, proč mu být nakloněn, pod přední kapotou.
Seat Toledo 1,9 TDi Signo
Motor vznětový čtyřválec
Objem 1897 cm3
Max. výkon 96 kW
Převodovka 6stupňová, manuální
Nejvyšší rychlost 205 km/h
Průměrná spotřeba 5,2 litru na 100 km
Základní cena 679 900 Kč
Klady
- nízká spotřeba
- příznivá cena
- pružný a živý motor
Zápory
- nevyvážená kvalita interiéru
- převodovka by měla být přesnější
- tvrdší podvozek