Menu Zavřít

Noční motýl

6. 9. 2006
Autor: Euro.cz

Heineken se pustil do chovu kokonů

V nejbližších dnech dorazí do zhruba pěti stovek barů, diskoték a restaurací v Česku novinka, od které si dodavatelský pivovar slibuje - po úspěchu ve Francii - revoluci především v řadách pivamilovné mládeže. Hlavně jí je totiž určena novinka, která pivu asi nepomůže, ale její ochranné parametry jsou mimo diskusi.
Poslední marketingovou aktivitou značky Heineken je tato zvláštní, kokonu podobná „bomba“, kterou pivovar atakuje nadstandardní bary a restaurace. Především ty, které jsou cílem mládeže. Když se vítězně utkáte s magnetickým uzávěrem, tak uvnitř prazvláštní kukly neobjevíte krásného nočního motýla, ale novou designovou ikonu Heinekenů, láhev Paco. Ač svými až titěrnými rozměry vyhlíží jako degustační minivzorek, skrývá se v ní poctivých 0,33 litru mezinárodního prémiového piva, pro které jediné je určena. Ptáte se, jak je to možné? Snadno, láhev je totiž plechová. Daleko menší rozměr tedy pojme stejné množství jako o hodně větší a hlavně těžší „třetinky“ skleněné.
Ledově chladná zelená barva, materiál třetího, kosmického milénia, originální tvary. To je výsledek kreativní práce francouzského designéra Ory-Ito, který nové lahvi-nelahvi vdechl ve svém studiu život. To, že mládež je ovlivněna značkami, je známou skutečností. To, že Heineken je jednou ze značek nejvyššího ranku, je nad slunce jasnější. Pronikavá image nového produktu ve spojení s výše řečeným má proto předpoklady oslovit mladé adepty konzumace piva, kteří se v jeho přepestrém světě teprve orientují, pokud pivo vůbec považují za dostatečně „in“. Celá neotřelá ambaláž, včetně onoho plastového pouzdra, má krom vizuálního efektu také dopad praktický. Pivo takto uložené vydrží daleko déle chladné, a tedy dobře pitelné. Otázkou zůstává, jak dalece akceptovatelná bude cena nového balení - má se pohybovat okolo jednoho sta korun. A protože i sebezajímavěji pojednaný obal je určen k vyprázdnění, bude samozřejmě nejdůležitější, nakolik se pijákům piva, zhýčkaným výsostnou kvalitou domácí produkce, zalíbí v mezinárodní, a tedy trochu globálně unifikované chuti prémiového ležáku nejprodávanější světové pivní etikety.

  • Našli jste v článku chybu?