VYZKOUŠELI JSME - HYUNDAI I30 Mladoboleslavská Škoda Octavia, která vládne českému trhu středních aut, dostala tvrdou konkurenci. Je jí Hyundai i30, který se od příštího roku bude vyrábět v Nošovicích. V srpnu se začal prodávat se startovní cenou 345 000 korun, základ má solidní výbavu a možnost odpočtu DPH.
VYZKOUŠELI JSME - HYUNDAI I30 Mladoboleslavská Škoda Octavia, která vládne českému trhu středních aut, dostala tvrdou konkurenci. Je jí Hyundai i30, který se od příštího roku bude vyrábět v Nošovicích. V srpnu se začal prodávat se startovní cenou 345 000 korun, základ má solidní výbavu a možnost odpočtu DPH.
Korejci se zřejmě rozhodli provětrat evropský trh s levnými rodinnými vozy. Model i30 přichází jen čřičtvrtě roku po sesterském vozu Kia Cee’d, se kterým sdílí podvozek. Cee’d jako první na trhu nabídl sedmiletou záruku, je ovšem podmíněna ujetím nejvýše 150 000 kilometrů. Nový Hyundai je v tomto směru mnohem konzervativnější, nabízí jen standardní tři roky, zato bez omezení počtu ujetých kilometrů. Míří nejen na octavie, ale také proti loni úspěšnému Fordu Focus, Peugeotu 307 nebo Mazdě 3.
„Itřicítka“ nabízí celkem šest motorů, Profit v minulém týdnu otestoval verzi s benzinovým dvoulitrem. Už při nasednutí bylo jasné, že auto, i když se tváří sportovněji než Cee’d, má plnit úkoly rodinného komfortního vozu. Dveře se otevírají do velkého úhlu, řidič má poměrně vysoký posed s dobrým výhledem. Místa v kabině je díky velkému rozvoru hodně, ale kufr nic moc, má jen 340 litrů, tedy o 50 litrů méně než Cee’d a je o plných 170 litrů pod octavií. Po sklopení zadních sedáků lze nicméně vytvořit rovnou plochu pro převážení nákladu.
Interiér dost připomíná vnitřek Kia Cee’d, hlavně palubní deska s masivním středním panelem. Užitečné je množství odkládacích schránek, ta před spolujezdcem je dokonce klimatizovaná. Jak jsme byli spokojeni s výkonem? Pod kapotou jsme měli benzinový dvoulitr CVVT s výkonem 105 kilowattů. Je to pružný agregát, který není třeba při rozjezdech vytáčet, je výborně utlumený a na sto kilometrů v hodině dostane auto zhruba za deset sekund. Jízda s naším i30 byla pohodlná, auto drží stopu a navzdory korejsky měkkému odpružení se nijak nekýve. Pětistupňová převodovka byla přesná. Jediným zjištěným záporem agregátu byla spotřeba. Výrobce ji udává na 7,1 litru benzinu na sto kilometrů, my jsme jezdili v kombinovaném provozu za 7,8 litru.
Hyundai i30 lze doporučit jako levnější alternativu ke Škodě Octavia nebo Fordu Focus, je to pohodlný rodinný vůz, který má hodně místa v kabině, ale bohužel dost malý kufr. Sází na solidní výbavu, standardně se dodává šest airbagů, aktivní opěrky hlavy, systémy ABS a EBD a centrální zamykání. Námi testovaná verze s benzinovým dvoulitrem je ale dost drahá - 549 900 korun. Za stejnou cenu Korejci nabízejí mnohem úspornější naftový dvoulitr CRDI, který umí ujet sto kilometrů i pod šest litrů nafty. *
**JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
Hyundai i30 má verzi N1, s odpočtem DPH se zájemce dostane u nejlevnější verze 1,4 Classic na 306 822 korun. Za přepážku je ale nutné připlatit 18 tisíc korun. Vůz lze doporučit jako kombinaci rodinného auta a vozu pro občasné podnikání.