Menu Zavřít

Nošovická Hyundai vyrobila loni 340 300 automobilů, lehce nad plán

3. 1. 2019
Autor: Anna Vacková

Automobilka Hyundai vyrobila loni ve svém závodě v Nošovicích na Frýdecko-Místecku 340 300 aut. Bylo to o 16 400 vozů (4,6 procenta) méně než v roce 2017, ale o 300 (3,1 procenta) více, než ukládal původní plán, který činil 330 tisíc vozů.

Továrna loni snížila svůj plán oproti předchozímu roku o 20 tisíc vozidel. Důvodem byly negativní odhady některých velkých evropských trhů, zejména Velké Británie, kde kvůli brexitu, tedy blížícímu se odchodu z EU, poklesla poptávka po dovážených autech.

„Dalším důvodem snížení výrobního plánu byly i ekonomické problémy některých mimoevropských zemí, které rovněž patří k našim velkým odběratelům, například Turecka. V průběhu roku se ukázalo, že vývoj nejde úplně negativním směrem, a tak byl výrobní plán zvednut na 340 tisíc aut,“ uvedl mluvčí automobilky Petr Vaněk. I zvýšený plán automobilka splnila.

Letos má podnik v plánu vyrobit 318 tisíc vozidel. „Důvody pro jeho snížení jsou stejné jako v loňském roce: stagnace či pokles poptávky na některých velkých evropských trzích, ať již v důsledku brexitu, či v důsledku nových daní uvalovaných na koupi a registraci aut se spalovacím motorem. Jedná se zejména o objednávky z Velké Británie, ale i z Itálie, Francie či Nizozemska,“ uvedl mluvčí.


Kupředu, elektrická! Automobilový průmysl v Evropě se dramaticky mění

 Autodrom - ilustrační foto


Nejvíc vozů vyrobených ve slezském závodě, víc než 246 tisíc (72,4 procenta), se loni prodalo v Evropě. „Největším odběratelem bylo tradičně Německo (48 300 vozů), Velká Británie (38 600), Španělsko (28 200) a Itálie (20 400). V České republice se prodalo 16 477 vozů, což je 4,8 procenta z celkového objemu výroby,“ uvedl Vaněk. Mezi velké zákazníky automobilky loni patřilo také Rusko, kam putovalo 25 800 automobilů, Egypt (9400), Mexiko (8400), Izrael (8200), Turecko (6400) nebo Maroko (4500).

„Nejvyráběnějším modelem byl opět Hyundai Tucson, jehož produkce představovala loni téměř 71 procent celkového objemu výroby,“ uvedl Vaněk. Podíl vozů Hyundai i30 (v provedení pětidveřový hatchback, kombi a Fastback) činil na celkové výrobě 20 procent, ix20 šest procent a i30 N tři procenta. „Sportovních modelů Hyundai i30 N a i30 Fastback N se vyrobilo 'jen' cca 10 100 - ale i to je dvojnásobek oproti původnímu plánu,“ uvedl Vaněk.

Hyundai v Nošovicích
Automobilka zaměstnává přes 3300 lidí. Dalších zhruba 8700 zaměstnanců pracuje u jejích subdodavatelů. V roce 2017 nošovická továrna vytvořila čistý zisk 6,69 miliardy korun, o 1,78 miliardy méně než v roce 2016. Tržby činily 136,67 miliardy korun, meziročně o šest miliard méně.

Prezident automobilky Jang Dong-hwan (v anglické transkripci Donghwan Yang) uvedl, že i přes snížení celkového objemu výroby byl rok 2018 pro firmu úspěšný. „Díky pečlivé a dlouhodobé přípravě jsme se bez zaváhání vypořádali s požadavky na měření emisí podle nové metodologie, a homologace našich nových modelů tak nebude působit žádný problém,“ uvedl prezident.

EBF24

Připomněl, že typy motorů, které nesplňovaly emisní normy a stále přísnější standardy v Evropské unii, automobilka z výroby vyřadila a nahradila ekologičtějšími. „Naše výroba je tak zcela připravena plnit požadavky náročného evropského trhu, současně ale našim zákazníkům v mimoevropských zemích dodáváme auta, splňující tamější normy, odlišné od standardů EU,“ uvedl prezident.

Dále čtěte:

Pomalý rozjezd. Elektromobilita v Česku je pořád v plenkách

Svět v roce 2040: díky elektromobilům klesne spotřeba ropy o 7 procent

Chceš, nechceš, musíš! Nucení automobilek do elektromobilů se prodraží

Nastartování auta otiskem prstu: Hyundai zavede novinku nejprve u modelu Santa Fe

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).