Generální ředitel českého Fordu Jan Laube představil české veřejnosti na konci listopadu v pražském Top hotelu nový model Fiesta.
Prodává se od prosince se startovní cenou 259 990 korun. V kategorii „Minivozy a malé vozy“ předstihla druhou Alfu Romeo Mito a Seat Ibiza.
Loňský rok hodnotí generální ředitel českého Fordu Jan Laube jako neobyčejně úspěšný. „V prodejích se daří Fusionu, Transitu i Focusu. Doufáme, že nová Fiesta naši značku v Česku ještě posílí,“ řekl při premiéře tohoto vozu. Základní cena Fiesty v třídveřové verzi je 259 990 korun. Pětidveřová varianta ve výbavě Titanium je v rámci zaváděcí nabídky k dispozici za 299 990 korun.
TECHNICKÉ ÚDAJE
- *model - Ford Fiesta 1,6 TDCi EcoNetic typ vozu - pětidveřový hatchback motor - naftový čtyřválec objem válců - 1,6 litru max. výkon - 66 kilowattů max. rychlost - 178 km/hod zrychlení 0-100 - 12,3 sekundy spotřeba (průměr) - 3,7 l/100 km kufr - 281 litrů cena (základ) - 377 990 Kč Kratší, ale širší a vyšší Jaké je nové auto? Model sází na takzvaný kinetický design, kterým se chlubí i Mondeo, Focus nebo Kuga. Linie karoserie nejsou usedlé, ale připomínají sportovní vůz s agresivní maskou a rychle rostoucími liniemi oken. Nová Fiesta je oproti předchůdci kratší o pět milimetrů, má ale větší šířku i výšku. Uvnitř je dostatek místa pro pět pasažérů, kufr má základní objem 281 litrů (ve verzích s rezervním kolem). Komu stačí lepicí sada na pneumatiky, může počítat dokonce s 295 litry. Při sklápění sedadel nevznikne rovná plocha, ale to neumí (bez vyrovnávací podlahy) v této třídě prakticky žádný vůz. Nákladová hrana je ve výšce více než 70 centimetrů nad vozovkou, tedy poměrně vysoko. JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ Nová Fiesta zůstává malým městským vozem pro přepravu osob, nemá verzi N1 umožňující odpočet DPH. Díky nízké spotřebě pohonných hmot se hodí kurýrům, autopůjčovnám nebo jako referentské vozidlo firmy. A co uvnitř? Kvalitní materiály v interiéru přímo hýří barvami. Pestrobarevné varianty měla už předchozí Fiesta, ale teď přišla lepší dotyková kvalita a pečlivé zpracování detailů. Přístrojová deska má poměrně komplikovanou konstrukci s několika různými povrchy a také nekonvenční tvarování střední části. Rádio se chlubí odděleným displejem, čtyři funkční klávesy jsou dole po stranách, kterým je na různých obrazovkách přiřazována vhodná funkce. Místo chromovaných ocelových dílů nebo plastové imitace kovů zůstávají vnitřní dveřní kliky z tmavého plastu. Motor si vybere každý**
Fiestu může pohánět celkem sedm motorů, čtyři benzinové a tři diesely. Nejslabší zážehový čtyřválec s objemem 1,25 litru má výkon 50 kilowattů a umí dát autu rychlost až 152 kilometrů v hodině, při průměrné spotřebě 5,4 litru na sto kilometrů jízdy. To ale nic není proti naftovému ECOneticu, který podle výrobce dokáže ujet sto kilometrů mimo město za 3,2 litru. Agregát má také nízké emise CO2.