Mazda předvedla minulé úterý (8. ledna) na Detroitském autosalonu zajímavou světovou premiéru. Jde o vůz střední třídy Mazda 6, který byl v Americe představen v provedení sedan. Jeho podvozek charakterizuje široký rozchod kol a nízko položené těžiště. Výrobce zdůrazňuje, že dvojitá lichoběžníková přední náprava a zadní náprava typu multi-link zajišťují dobrou jízdní stabilitu. Torzní tuhost karoserie a přesné řízení jsou základem sportovního charakteru jízdy, aniž by však řidič při ní přicházel o pohodlí. Čtyřpístkové kotoučové brzdy se čtyřkanálovým ABS, rozdělování brzdné síly EBD a brzdový asistent prý zaručují slušné hodnoty zpomalení. V kritických situacích navíc systém dynamické kontroly stability DSC zajistí dodatečně další aktivní bezpečnosti.
Nová Mazda 6 údajně uspokojuje nejvyšší standardy bezpečnosti. Základem je vysoce pevná konstrukce karoserie vybavená deformačními zónami. Při nehodě chrání cestující také dvoustupňové čelní, boční a nově též okenní airbagy. Přední sedadla jsou vybavena předepínači bezpečnostních pásů s omezovači zátěže. Tříbodové bezpečnostní pásy jsou k dispozici dokonce i pro cestující na zadních sedadlech. Nový design opěrek hlav na předních sedadlech výrazně snižuje riziko poranění krční páteře při nárazech zezadu.
Japonská automobilka se blýskla také revolučním konceptem RX-8, v Detroitu předvedla poprvé jeho sériovou verzi. Sportovní vůz má výkonný rotační motor, čtveřici proti sobě se otvírajících dveří a dostatek prostoru pro čtyři dospělé lidi.
Design vozu RX-8 je zajímavý dynamickými liniemi s krátkými převisy karoserie. Sportovní vzhled je dán svažující se přídí se spodní hranou nízko nad zemí, bočními průduchy vzduchu a podsaditou zádí se dvěma chromovanými koncovkami výfuku. Sportovní charakter nového auta se odráží i v čistém a funkčním designu interiéru vozu. Opěradla předních anatomických sedadel mají dokonalý tvar, který umožňuje použít tenčí potahový materiál. To přináší úsporu nejenom na váze vozu, ale vytváří i mnohem větší prostor pro cestující na zadních sedadlech.
Nejpozoruhodnějším prvkem na RX-8 je ale nový rotační motor RENESIS. Je prý výrazně kompaktnější a lehčí než předchozí přeplňované rotační motory. Bylo jej tudíž možno nainstalovat o 60 mm níže a o 40 mm více dozadu, než tomu bylo u RX-7. RENESIS poskytuje výkon 184 kilowattů při 8500 ot./min.
Karoserie vozu RX-8 je charakteristická vysokou torzní tuhostí. Hlavním konstrukčním prvkem skeletu je rám tvořený pevnou podélnou výztuhou, která prochází podél převodovky středovým tunelem. Slouží jako hlavní rám, kterým jsou motor a převodovka připevněny k rámu pomocnému. To umožňuje dosáhnout nízké hmotnosti při současném zachování vysoké tuhosti karoserie. Jelikož motor a převodovka jsou uloženy za přední nápravou, vzdálenost k zadnímu diferenciálu je natolik krátká, že pohonná hřídel mohla být celá vyrobena z lehkých uhlíkových vláken.