Společnost Uber Technologies vstoupila do další sféry podnikání, začala pronajímat návěsy k tahačům. Její nový podnik Powerloop je zatím půjčuje v Texasu a ve Spojených státech hodlá expandovat do dalších regionů. K prvním zákazníkům firmy patří pivovar Anheuser-Busch.
Powerloop spolupracuje s podnikem Uber Freight, který spojuje řidiče kamionů s přepravci. Může to znít jako odklon od základního podnikání Uberu, firma ale tvrdí, že jeho klíčová technologie se hodí i pro přepravní sektor. Dokládá to právě rozvoj služby Uber Freight, která se loni z Texasu rozrostla na celostátní úroveň.
Ztrátový Uber hledá nové možnosti růstu, dříve například v dodávkách potravin. Společnost loni vykázala ztrátu 4,5 miliardy dolarů (101 miliard korun) a letos je také v červených číslech. Přitom je pod tlakem, aby zlepšila své finanční výsledky před očekávaným vstupem na burzu. Výnosy z podnikání v taxislužbě rostou, ale náklady na expanzi do nových oblastí, jako je sdílení kol a dodávky potravin, ztrátovost prohloubily.
Uber nedávno obdržel návrh od bank z Wall Street, který ohodnocuje firmu pro primární nabídku akcií (IPO) až na 120 miliard dolarů. Nabídka by se mohla uskutečnit v první polovině příštího roku.
Flixbus pro kamiony: německý Cargonexx zavádí do logistiky logiku
Čtěte také: