AKTUÁLNĚBaltské moře na severu a Jadran na jihu Evropy propojí v budoucnu železniční a dálniční tahy, určené zejména pro nákladní dopravu. Na technické přípravě chybějících staveb spolupracují příslušné regiony všech zúčastněných zemí v rámci projektu A-B Landbridge.
AKTUÁLNĚ
Baltské moře na severu a Jadran na jihu Evropy propojí v budoucnu železniční a dálniční tahy, určené zejména pro nákladní dopravu. Na technické přípravě chybějících staveb spolupracují příslušné regiony všech zúčastněných zemí v rámci projektu A-B Landbridge. Dopravní cestu staví jednotlivé státy s podporou Evropské unie.
Na českém území povede budoucí transevropský koridor po dálnici D8 z Německa, dále přes pražský okruh a po dálnici D3 do jižních Čech a do Rakouska. Po železnici budou vlaky jezdit ze severu po koridoru z Berlína přes Děčín do Prahy, z metropole pak po koridoru do Budějovic a dál do Lince. V Česku je však dobudování hlavních tahů v severojižním směru ještě otázkou několika let.
Kromě samotné stavby dopravních koridorů vzniknou na trasách zbožová překladiště, která zajistí možnost přeložení nákladu z lodí (včetně říčních) na železnici nebo silnici. Například ve Středočeském kraji je takové logistické centrum zatím jedině v Mělníku. Kraj ale podporuje výstavbu dalšího centra v Nymburku, popřípadě v Praze. Vzniknout by měla do dvou až tří let.