Propojená síť restaurací, jež nabídnou nějakou vlastní specialitu, vzniká na Stříbrsku, Konstantinolázeňsku a Plánsku. Projekt Švamberské stezky chuti by měl zvýšit turistickou atraktivitu regionu a pomoci podnikatelům s propagací. Všechny hospody a restaurace, jichž je zatím kolem deseti, budou označeny logem labutě se zlatou kuchařskou čepičkou. Současně vznikne web propagující stezku, vyjdou i propagační materiály. Informoval o tom Jan Florian z místní skupiny Český Západ, která projekt realizuje.
Inspirací pro Švamberskou stezku chuti, pojmenovanou podle hradu Švamberk na vrchu Krasíkov, dominanty celé oblasti, byla Itálie. „Tam takto propojili místní producenty vína, sýrů a oliv. Nám však místní výrobci chybí, hlavně kvůli komplikované legislativě. Proto jsme vymysleli propojení restaurací, které jsou něčím zvláštní,“ uvedl Florian.
Součástí stezky se tak stane například restaurace Hotelu Jitřenka v Konstantinových Lázních, jež nabídne jako specialitu Babiččinu svíčkovou nebo rybí restaurace v Plané u Mariánských Lázní. Do projektu se zapojila také hospoda v Kokašicích lákající na domácí tlačenku a pizzerie Café Kryštof Harant v Dolních Polžicích. Podle Floriana jde o to, aby si podnikatelé z dané oblasti nekonkurovali, ale aby každý dokázal něčím zaujmout a doporučit hostům i návštěvu jiného zařízení s jinou specialitou.
První propagační materiály s mapou a zakreslenou stezkou vyjdoudo konce roku. Poté vznikne metodika pro další zájemce. Obsahovat bude doporučené standardy, jež by měly restaurace splňovat. „Zvýšení atraktivity bude mít ekonomický dopad na celý region. Pocítit by to mohli také místní zemědělci,“ uvedl Florian.