Menu Zavřít

Nová vlna

22. 11. 2002
Autor: Euro.cz

Internetové tržiště i90

MM25_AI

PRAHA (flp) - Dříve oblíbený server s hudbou AlbumCity téměř zkrachoval. Týdeník EURO získal informace, že jako záchranou akci proto ve vybraných státech střední Evropy zahájil projekt nového e-tržiště i90. V polovině listopadu začal projekt běžet naplno i v České republice.
Na dotaz týdeníku EURO, zda má e-tržiště sloužit jako záchrana AlbumCity, marketingová manažerka společnosti Heather Mountová odpověděla: „Problémy AlbumCity byly pouze logistického rázu a neovlivňovaly finanční situaci společnosti. Nový projekt přišel hlavně proto, aby zacelil mezery, které na trhu stále jsou.“
Systém i90, jenž má oprášit zašlou slávu společnosti, propojí dvě osoby, které nemusí žít ve stejné zemi a používat jednu měnu. Na rozdíl od tradičních „aukčních“ webových stránek je platforma i90 postavena na pevných cenách a na modelu C2C, i když do nabídky přispívají i obchodníci. Nastíněná šablona umožňuje uživatelům prodávat jak nové, tak i použité produkty.
Pravdou je, že takový model může díky konkurenčnímu principu nabízet zajímavé ceny, a pokud opravdu budou – jak přestavitelé firmy slibují - všechny položky ihned k dispozici, tak se i90 může pro své uživatele stát zajímavou alternativou. i90 zatím nabízí hudbu a filmy na CD a DVD – v současnosti je k dispozici přibližně 120 tisíc titulů. V plánech vedení firmy se počítá s rozšířením nabízeného sortimentu a od začátku příštího roku tak zřejmě přibudou knihy, mobilní telefony a elektronika.
Firma informovala, že za poslední tři měsíce, což je doba, po kterou i90 v zahraničí běží, se zaregistrovalo přes 80 tisíc uživatelů. Když však týdeník EURO zjišťoval finanční situaci a tržby firmy u ředitele prodeje AlbumCity Roberta Fridricha, dostalo se mu odpovědi, že „to jsou data příliš citlivého charakteru“. Jediné co Fridrich uvedl, byl počet obchodních transakcí, za čtvrt roku deset tisíc.
Zajímavou možností pro altruisty s rozvinutým sociálním cítěním a zároveň chytrým marketingovým tahem společnosti je možnost přispět prostřednictvím i90 na charitu. Uživatelé totiž mohou peníze za své použité CD či DVD nabídnout dobročinným organizacím. V současnosti s projektem i90 spolupracují tři neziskové organizace – Kapka Naděje, Nadace Terezy Maxové a pražská ZOO. Filantropie nicméně není primárním posláním firmy, a tak je pochopitelné, že si s výjimkou charitativně orientovaných obchodů společnost účtuje patnáctiprocentní provizi, kterou strhává původním majitelům obchodovaných položek.

  • Našli jste v článku chybu?