Menu Zavřít

Nové pojetí klasiky

27. 3. 2007
Autor: Euro.cz

Italský návrhář se proslavil uměním prostoty a zdrženlivosti

Každý revoluční krok způsobí rozruch a nejinak je tomu i v módě. O jeden z nejrevolučnějších počinů v dějinách módního průmyslu se postaral Giorgio Armani. Jeho příběh začíná v době, kdy oblékl ženu do pánského saka… Giorgio Armani se narodil v malém městečku Piacenza v severní Itálii. Svět módy ho nechal chladným až do roku 1957, kdy odešel ze studií medicíny a přijal místo nákupčího v obchodním domě La Rinascente. Když ho pak oslovil módní návrhář Nino Cerruti, aby navrhl sérii pánského oblečení Hitman, velké cíle v medicíně vystřídaly velké sny o dokonalém oblečení. Léta praxe pro mnohé módní domy vytříbily jeho vkus do pestrého a originálního stylu. Vedle provokativního Versaceho, extravagantní Vivien Westwoodové či uměleckého Karla Lagerfelda působily modely Giorgia Armaniho jako závan svěžího vzduchu. Po několika letech se rozhodl věnovat veškerou svou energii budování vlastní značky. Tehdy přijal návrh svého partnera Sergia Galeottiho na zřízení společné firmy a v roce 1975 vznikla společnost nesoucí jméno Giorgio Armani. Proslavil se uměním prostoty a zdrženlivosti. I když nepodléhal módním trendům, jeho vizionářské nápady ukazovaly světu nové styly oblékání. Jádrem úspěchu značky bylo hlavně nové pojetí módy a stylu podepřené jeho podnikatelskými schopnostmi. Aktivně se podílel na řízení firmy, která pod jeho vedením jen kvetla. Zřejmě nejvíce ho proslavil revoluční návrh nového saka, ale za bezmála třicet let působení v oboru módy vyvinul celou sérii kolekcí - Giorgio Armani, Armani Collezioni, Emporio Armani, Armani Jeans, Armani Exchange. Své kolekce rozšířil i o linie bytového textilu, čokolády, boty a jiné doplňky Armani Casa. Muži milují jeho dokonale padnoucí obleky a ženy tradiční paletu neutrálních béžových a šedých barev. Obleky Richarda Gera ve filmu American Gigolo z roku 1980 byly pro tohoto návrhářem mezníkem stejně jako obálka časopisu Time. Po módních doplňcích, jako jsou šperky, kabelky či boty, se s vervou sobě vlastní vrhl Giorgio Armani na parfémy. Nečekaný úspěch při představování ve Francii a zároveň uznání mezi odbornou kosmetickou veřejností odstartovaly tvorbu vonných kompozic všeho druhu. Mezi vysoce ceněné dnes patří pánský skvost Giorgio Armani Acqua de Gio. Moment blaženosti a opojení ve vás vyvolá jasné a jemné aroma datlovníku a cedrového dřeva spolu s průbojným extraktem jasmínu. Vůně úspěšného muže roku 2007 kombinuje něžné ovocné aroma se svěžím nádechem mořského vzduchu. Novou dámskou vůni Armani Code Eau De Parfum vytvořil Giorgio Armani stejně jako své módní kolekce – s elegancí a vytříbeností. Říká se, že Armaniho inspiroval sen, v němž viděl květinu a satén. Rozhodl se vytvořit krásné, smyslné a svůdné černé šaty, jenže k šatům patří i vůně. Zrodila se tedy květinová, exotická a tajemná souhra v podobě safírově modrého flakonu. První dojem v každé ženě zanechá vůně pomeranče a zázvoru, který pomalu přejde v podmanivý jasmín. Vrcholem je vůně santalového dřeva a medu. V nabídce nechybí ani Armani Code Eau De Toilette, která přináší unikátní dojem vůně pomerančovníkovách květů. Je jasnější, průhlednější a určitě vás donutí přemýšlet nad novým pojetím klasiky. Přesně ve stylu Giorgia Armaniho.

  • Našli jste v článku chybu?