Prosby manažerů akciové společnosti Vagonka Studénka vláda vyslyšela a rozhodla, že firmě pomůže. Minulou středu schválila úvěr pro České dráhy, ze kterého se částečně zaplatí i zakázky ve Vagonce. Pověřila zároveň Konsolidační banku, aby firmě vyšla vstříc při kapitalizaci pohledávek.
Záchranný plán Vagonky, který před časem zveřejnilo její vedení, počítá se vstupem zahraničního partnera a s prominutím pohledávek ve výši 725 milionů korun (EURO 24/1999). Konsolidační banka by podle tohoto plánu měla pomoci úvěrem ve výši 400 milionů korun, nebo kapitalizací pohledávky. Kabinet rozhodl, že tato státní banka se bude skutečně ve Vagonce angažovat, na restrukturalizaci úvěrů, nebo kapitalizaci pohledávek se však dohodne přímo s vybraným investorem. Zatímco podle původní ho návrhu managementu jím měla být americká společnost Thrall Car, nyní je ve hře i další uchazeč, německá firma Adtranz. Ta narozdíl od Američanů údajně netrvá jen na výrobě nákladních vagonů a je ochotná ve Studénce zachovat i produkci o sobních souprav.
Na příměstské vlakové soupravy, které nyní čekají ve Studénce, až je zákazník zaplatí, dostaly České dráhy půl miliardy korun.