Menu Zavřít

Noví ředitelé zahraničních kanceláří agentury CzechTrade se v rámci roadshow představují v regionech

19. 9. 2019
Autor: CzechTrade

Představit exportní příležitosti zástupcům podnikatelské a vědecké sféry v jednotlivých regionech České republiky má za cíl podzimní roadshow neboli projekt „Setkání s novými řediteli zahraničních kanceláří CzechTrade v Ázerbájdžánu, Číně, Chile, Indii, Íránu, Jižní Koreji, Polsku a Rakousku.“ Projekt probíhá od 9. září do 1. října, první zastávka proběhla 9. září v Ostravě a další následují.

„O účast na tomto projektu je velký zájem, o čemž svědčí skutečnost, že se nám přihlásilo více než 270 českých podnikatelů a vědců,“ říká jeho organizátor Pavel Zelenka, který je zároveň novým ředitelem zahraniční kanceláře CzechTrade v Baku, hlavním městě Ázerbájdžánu. Seznam měst s termíny je k dispozici na stránkách CzechTradu v rubrice Kalendář akcí.

Při realizaci projektu spojil CzechTrade síly s vysokými školami a dalšími hostitelskými organizacemi, které představí konkrétní aktivity umožňující firmám zapojit se do programů vědy, vývoje a inovací.

Novými řediteli zahraničních kanceláří jsou kromě již zmíněného Pavla Zelenky za zahraniční kanceláře (ZK) v Baku s působností v Ázerbájdžánu a Gruzii, také Michal Dúbrava (ZK Čcheng-tu, Čína), Jiří Jílek (ZK Santiago de Chile a současně regionální ředitel pro Latinskou Ameriku), Luboš Ulč (ZK Mumbaí, Indie), Neklan Coufal (ZK Teherán, Írán), Hana Němcová (ZK Soul, Jižní Korea), Ivo Šipl (ZK Varšava, Polsko) a v některých regionech nově i Jan Bejkovský (ZK Peking, Čína) a Julie Havlová (ZK Vídeň, Rakousko).

 Podzimní roadshow agentury CzechTrade, ilustrační foto

Na akcích informují přítomné nejen o obecných skutečnostech, které daná teritoria z pohledu obchodních příležitostí charakterizují, ale také o zvyklostech, historii, obchodní kultuře, o aktuálních projektech a oborových příležitostech v daných teritoriích a v neposlední řadě také o službách, které jejich zahraniční kanceláře nabízejí českým exportérům.

MMF24

CzechTrade má odborníky v pěti desítkách zemí po celém světě. Dokonale znají prostředí svých destinací a jsou ochotni a schopni najít exportérům konkrétního obchodního partnera. „Zájem o spolupráci s agenturou CzechTrade každým rokem roste. Řádově si individuální službu objedná okolo 1200 klientů ročně a dalších zhruba 4000 českých firem využívá bezplatných konzultací, účastí na teritoriálních konferencích nebo databází exportních příležitostí,“ sděluje Radomil Doležal.

Tradičně se české firmy zajímají o společné účasti na zahraničních veletrzích, ať už pod hlavičkou CzechTradu nebo za finanční podpory z fondů EU (určené pouze pro MSP), a dále o asistenční služby zahraničních kanceláří, jako je například již zmíněné vyhledání obchodních partnerů v cizině nebo průzkum trhu.

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).