VYZKOUŠELI JSME - VW JETTA Prodejci Volkswagenu začali nabízet nový model Jetta. Profit jej vyzkoušel jako jeden z prvních v České republice.
foto: Volkswagen
VYZKOUŠELI JSME - VW JETTA Prodejci Volkswagenu začali nabízet nový model Jetta. Profit jej vyzkoušel jako jeden z prvních v České republice. Dosavadní Volkswagen Bora, jež konkuroval Škodě Octavia, začal nahrazovat nový model Jetta. Jedná se o vůz nižší střední třídy, který se vyrábí v mexickém městě Pueblo. Základní verze se zážehovým motorem 1,6 o výkonu 75 kilowattů stojí 537 tisíc korun. My jsme při testu měli pod kapotou turbodiesel 1,9 (77 kilowattů). Za ten je ale nutné připlatit, základ vyjde na 605 600 korun. Jak se v nové jettě sedí? V kabině je dost místa i pro nohy cestujících na zadních sedadlech, interiér působí komfortně. K tomu lze připočíst relativně opulentní výbavu. Vůz má i v nejlevnějším standardu čelní, boční a průběžné hlavové airbagy, antiblokovací systém kotoučových brzd ABS, poloautomatickou klimatizaci a autorádio s CD přehrávačem. Nechybí tu také elektrické ovládání předních i zadních oken a zpětných zrcátek, posilovač řízení s proměnlivým účinkem v závislosti na rychlosti jízdy, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a výškově nastavitelné sedadlo řidiče. Další dva vyšší stupně výbavy přinášejí například výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce nebo průvlak do zavazadlového prostoru pod zadní loketní opěrkou. Modelům ve výbavě Comfortline nechybí ani tempomat, verze Sportline se zase chlubí litými koly a o 15 milimetrů sníženým sportovním podvozkem. Jetta se čtyřválcovým turbodieselem 1,9 není závodní vůz, ale lze z ní dostat slušných 189 kilometrů v hodině. Testovali jsme pětistupňovou manuální převodovku, se kterou stroj zrychluje z klidu na stokilometrovou rychlost za 11,9 sekundy. Spotřeba při testu odpovídala číslu udávanému výrobcem. Průměr se pohyboval kolem šesti litrů nafty na sto kilometrů. Vůz s 55litrovou nádrží při testu bez potíží dojel z Prahy do moravského Bzence a zpět a ještě něco paliva zbylo. Naftovou jettu lze doporučit jako úsporný rodinný sedan, který nabízí klidnou jízdu a poměrně bohatou výbavu. JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
VW Jetta je sedan, nemá tedy možnost přestavby na N1. Nevýhodu nahrazuje tradičně velkým kufrem - 527 litrů. Má tedy více nákladového prostoru, než Škoda Octavia. A jeho objem lze ještě zvětšit. Opěradlo zadního sedadla je standardně dělené v poměru 1/3 ku 2/3, opěradla po překlopení vytvářejí prakticky rovnou ložnou plochu.
**VW JETTA 1,9 TDI (MANUÁL)
Typ vozu čtyřdveřový sedan
Typ motoru naftový čtyřválec
Objem válců 1,9 litrů
Max. výkon 77 kW
Max. rychlost 189 km/hod
Zrychlení 0-100 11,9 sekundy
Spotřeba 6,9 l/100 km
Cena (základ) 605 600 Kč