Soutěž World Press Photo si letos připomněla 50. výročí od svého vzniku. S nejzajímavějším příspěvkem k oslavám kulatého výročí přišla holandská pošta TPG Post, která vydala sérii deseti známek v hodnotě 39 centů s vybranými vítěznými fotografiemi. Snímky z ostatních ročníků, které se na známky nevešly, se objevují alespoň na sběratelském aršíku. (Fotografie deštěm smáčeného brankáře od Stanislava Tereby, dosud jediného českého vítěze soutěže, je v levém horním rohu.)
Na známky byly vybrány takové snímky, které jsou srozumitelné i bez znalosti historického kontextu zachycených událostí a které lze číst jako obecnou humanistickou výpověď o stavu našeho světa. Nepříliš jasný je snad jedině snímek z roku 1957, který zachycuje černošskou dívku kráčející davem pošklebujících se bílých spolužáků na jedné z prvních desegregovaných škol na americkém Jihu. Žádná jednoznačnější fotografie zabývající se rasismem však mezi vítězi není. Byť formát poštovní známky (25 x 36 mm) je mnohem menší, než pro jaký byly snímky původně určeny, díky kvalitnímu tisku a nápadité typografii neztrácejí ani v této titěrné velikosti svou sílu.
Nový český blog zabývající se grafickým designem na adrese www.ovsempozor.cz nedávno přinesl rozhovor s autorem známek Willem Holderem, v němž vysvětluje, že jeho původním záměrem bylo ukázat fotografie tak, jak byly původně publikovány v tisku. Když zjistil, že mnohé ve své době nebyly vůbec otištěny, rozhodl se se známkami pracovat, jako by šlo o standardní novinovou stránku o sedmi sloupcích. Text proto zalomit, jako by šlo o novinové titulky.