Menu Zavřít

Novosvětské za hubičku

14. 3. 2005
Autor: Euro.cz

Corbières Red nabízí vzhledem k ceně velice slušnou kvalitu

bitcoin školení listopad 24

V čase, kdy jsme se v tomto sloupku věnovali vínům naší produkce, se na poli nabídky těch zahraničních událo mnoho. Především díky prvnímu květnu loňského roku, kdy se Česká republika stala členem Evropské unie. Tato skutečnost přinesla výrazné změny do všech druhů činnosti – tedy i do obchodu vínem. Změna pravidel znamenala výrazné oživení trhu. Objevilo se mnoho nových subjektů, pohyb nastal nejen v rozsahu nabízeného sortimentu, ale i v tvorbě cen. V důsledku toho se na českém trhu objevili importéři s novými možnostmi. Mezi nimi hrají stále větší roli nadnárodní obchodní řetězce, které mohou pracovat podle zcela jiných pravidel než dříve. Podívejme se na jednoho z těchto zástupců. Řeč bude o společnosti Tesco a v rámci jejích aktivit o novinkách, jež připravily její pracovní týmy pro své vínamilovné zákazníky.
Nevím přesně, kdy se v regálech prodejen řetězce objevily první lahve s označením „Selected by Tesco“ na etiketě, zaregistroval jsem však již na osmadvacet druhů včetně dvou portských. Zajímavá jsou místa původu některých vín, vedle snad všech zemí z mapy vinařského světa se jedná například i o francouzské apelace, zmíním zde Côtes du Rhône nebo Chablis. I ostatní položky však mají veleznámá rodiště, ať už je to Austrálie, Californie nebo Chile. Co však je pro potenciálního kupce asi ještě interesantnější, to je cena. Nejdražší víno ze zmíněné série pořídíte za 299 korun. Jedná se o francouzské Chablis, tedy víno z mimořádně slavné oblasti. Druhou nejvyšší položku, a sice 169 Kč, zaplatíte za portské, ať už Ruby nebo Tawny. U ostatních značek se ceny vtěsnaly mezi mantinely s hodnotou 39,90 až 99,90. V českých korunách, samozřejmě. Když se podíváme na etikety dalších lahví z řady Tesco, objevíme nejen lákající místa původu, ale i mimořádně „trendy“ odrůdy ze všech vinic starého i nového světa. Vzpomenu za všechny třeba Australian Shiraz / Cabernet Sauvignon, Valpolicella nebo Cilean White, za kterým se skrývá vydařený muškát. To všechno znamená, troufám si tvrdit, při omezených marketingových možnostech našich většinou malých producentů a nulových aktivitách Vinařského fondu v tomto směru, výzvu celému českému vinařství. Výzvu, která může předznamenat i ručník hozený do ringu mnohými tuzemskými producenty.

Nejprodávanějším vínem z této řady v uplynulém roce bylo Tesco Corbières Red z poměrně mladé apelace téhož jména v jihofrancouzské oblasti Languedoc-Roussillon. Příjemná barva a nevtíravý ovocitý buket uvozují sympatický doušek. Kdo čeká hutné obsažné víno, jež ho po požití zvedne ze židle a přinutí metat kozelce nadšení, ten se nedočká. Corbières Red nabízí vyvážený chuťový výraz, zprvu s dominujícími prvky ovoce, kde se však v závěru ujmou slova dost razantně taniny a ovlivní celý dozvuk svíravým, lehce dominujícím závěrem. Víno je těla jen prostředního a dozvuku spíše krátkodechého, nicméně slyne poctivým zpracováním a při poměru kvality k ceně nabízí velice slušnou kvalitu. Takovou, která v dané cenové relaci najde jen málo konkurentů.

  • Našli jste v článku chybu?