DOPRAVA V ÚSTECKÉM KRAJINečekaným rozuzlením pravděpodobně již definitivně skončil spor o zajištění autobusové dopravy v okolí severočeské metropole Ústí nad Labem. Ústecký hejtman Jiří Šulc totiž podepsal smlouvy hned s několika autobusovými dopravci, kteří od 9. září zajišťují pravidelnou přepravu v kraji.
DOPRAVA V ÚSTECKÉM KRAJI
Nečekaným rozuzlením pravděpodobně již definitivně skončil spor o zajištění autobusové dopravy v okolí severočeské metropole Ústí nad Labem. Ústecký hejtman Jiří Šulc totiž podepsal smlouvy hned s několika autobusovými dopravci, kteří od 9. září zajišťují pravidelnou přepravu v kraji. Zároveň nahradí firmu ČSAD Česká Lípa, které kraj vypověděl smlouvu.
Přitom právě tento dopravce měl na základě vyhraného výběrového řízení nahradit sesterskou společnost Dopravní podnik Ústeckého kraje (DPÚK). S tou se kraj rozešel kvůli jejím údajně vysokým finančním nárokům. Když už se zdálo, že se spor vyřešil, přišla českolipská firma s tím, že chce uzavřít s krajem smlouvu na delší čas než pouze do konce letošního roku. „Vydírat se nenecháme,“ reagoval hejtman na tyto požadavky. Reakcí dopravce bylo několikadenní vyhrožování stávkou řidičů.
ŠANCI DOSTALI DALŠÍ Smlouvy podepsané hejtmanem s dalšími dopravci pokrývají zhruba 75 procent rozlohy kraje, který je rozdělen na 15 dopravních oblastí. „Autobusy jsou sem průběžně naváženy a většina těch přepravců, s nimiž jsem jednal, je připravena převzít zaměstnance ČSAD Česká Lípa, kteří mají zájem vykonávat pro ně funkce řidičů,“ prohlásil Šulc. Jedním z nových ústeckých dopravců bude zřejmě ČSAD Slaný. Jeho ředitel Karel Vodička očekává, že se firmě podaří získat licence na provozování autobusových linek ve dvou regionech kraje. Firma nabízí zaměstnání až 400 řidičům ČSAD Česká Lípa a Dopravního podniku Ústeckého kraje (DPÚK). VLÁDA CHTĚLA POVOLAT ARMÁDU**
V době, kdy se zdálo, že jednotlivé oblasti Ústeckého kraje zůstanou díky stávce řidičů odříznuty od světa, přišla se svým řešením i vláda. Chtěla využít armádních autobusů. Jedině armáda totiž disponuje v dostatečném počtu vhodnými řidiči. Civilní dopravní firmy totiž sami pociťují jejich nedostatek.
Předseda Společenství autodopravců Čech a Moravy Bedřich Danda dokonce prohlásil, že jen firmy sdružené v této organizaci by zaměstnaly minimálně 500 řidičů. V celé zemi pak podle Dandova odhadu chybí kolem 5000 profesionálních řidičů autobusů. Dalších několik tisíc profesionálů postrádají i silniční kamionoví dopravci.