PRAHA (hat) – Nejvyššího účinku dosahuje reklama, která člověku nabízí to, co právě potřebuje. Na této poučce je založeno mnoho modelů a jedním z nich je i kontextová reklama na internetu. Ta zobrazuje textové odkazy na stránkách, které obsahují vybraná klíčová slova. Vedle článku o nových počítačích se v tomto případě zobrazí reklama internetového obchodu s výpočetní technikou. Klient neplatí za zobrazení reklamy, ale za počet kliknutí na odkaz.
Na českém trhu tuto formu reklamy donedávna nabízely pouze dva subjekty - eTarget a BBmedia. Minulý týden představila službu AdKontext, postavenou na stejném principu, společnost Computer Press Media. Reklama v systému AdKontext bude dostupná na všech serverech společnosti Computer Press, například Živě nebo MobilMania. Na Živě a MobilManii v sopučasnosti dodává kontextovou reklamu eTarget, Computer Press do budoucna počítá s exkluzivitou pro AdKontext. V přechodném období budou mít přednost odkazy z AdKontextu, eTarget je bude doplňovat.
V kontextové reklamě to ovšem není jediná novinka. Společnost BBmedia připravuje její novou, agresivnější formu. Některá slova v textu článku zvýrazní zelenou barvou a dvojitým podtržením a po najetí myší nad takto zdůrazněný údaj se objeví okénko s reklamou. V současnosti BBmedia testuje tuto formu na serverech Brouzdej.cz a Pooh.cz. Spuštění se očekává zhruba za měsíc.
Kontextovou reklamu nejčastěji využívají internetové obchody, protože si mohou snadno změřit efekt kampaně. Tento typ reklamy se nejčastěji objevuje na takzvaných contentových serverech, jako jsou internetové časopisy a blogy.