Na začátku června Ministerstvo průmyslu a obchodu zahájilo nejvýznamnější etapu projektu, který usnadní komunikaci firem s Licenční správou MPO. Pomůže také efektivněji zpracovávat a uchovávat veškeré doklady Licenční správy.
Foto: Profimedia.cz
V této fázi projektu provedou zástupci Licenční správy detailní analýzu budoucí architektury elektronického systému a pořídí potřebný software pro výkon licenčních a povolovacích řízení. Odbor strukturálních fondů Ministerstva vnitra ČR jej vyhlásil Projektem měsíce června. Z evropských fondů, konkrétně z Integrovaného operačního programu získal podporu ve výši přesahující 59 milionů korun.
„Projekt měsíce“ vyhlašuje Odbor strukturálních fondů Ministerstva vnitra ČR, který podporuje prostřednictvím evropských prostředků z Integrovaného operačního programu (IOP) a Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost (OP LZZ) modernizaci veřejné správy.
Smyslem je poukázat na účel evropských finančních prostředků a jejich dopady na veřejnou správu a občany. Projektoví manažeři vybrali koncept digitalizace informačního systému licenční správy Ministerstva průmyslu a obchodu ČR projektem měsíce června záměrně, neboť byla v tomto měsíci zahájena finančně nejnáročnější etapa realizace projektu za více než 52 milionů korun.
Hlavním cílem projektu je zřízení elektronického informačního systému, který umožní vedení správního spisu a evidence a vyřizování žádostí o udělení licencí v elektronické formě.
Zajistí také stabilní a bezpečné uložení dat pro další orgány státní správy. „Nový informační systém umožní kdykoliv zareagovat na změny právních předpisů v rámci Evropské unie a České republiky, ve všech oblastech mezinárodního obchodu, které souvisí s Licenční správou Ministerstva průmyslu a obchodu,“ uvedla projektová manažerka Marcela Kropáčová.
Projekt reaguje na současný stav rozvoje společnosti daný možnostmi vývoje moderních technologií při zpracovávání informací. Pro zajištění efektivnější komunikace mezi orgány veřejné správy a ministerstvem bude elektronická licenční správa provázána s dalšími informačními systémy. „Systém bude komunikovat s centrálními registry, které zlepší automatické přejímání dat a zrychlí oběh dokumentů mezi ústředními orgány státní správy a místní samosprávou. Komunikace bude probíhat online prostřednictvím datových schránek. Projekt rovněž umožní zpracovávat veškeré doklady elektronicky a uchovávat je pro další operace,“ doplňuje Marcela Kropáčová.
Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR si požádalo o finanční podporu z evropských fondů jak na zpracování studie proveditelnosti projektu včetně technické dokumentace, tak i na samotnou realizaci projektu a nákup zařízení. Největší objem financí (52,3 milionů korun) bude stát zpracování detailní analýzy budoucí architektury systému, pořízení moderních technologií a potřebného systému. Celková hodnota projektu činí 69,9 milionů korun, přičemž 85 procent z této částky půjde z Integrovaného operačního programu. Zbytek zaplatí příjemce z vlastních zdrojů. Plný provoz projektu se předpokládá v období pěti let od spuštění informačního systému, tedy v letech 2013 - 2017.
Žadatelé z řad státní správy a samosprávy mají možnost předkládat Odboru strukturálních fondů na Ministerstvu vnitra ČR své žádosti o finanční podporu z evropských fondů průběžně dle vyhlášených výzev. Dosud se podařilo rozdělit přes 16,5 miliardy korun z Integrovaného operačního programu a Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost, proplaceno na účty příjemcům dotace bylo 1,8 miliardy korun.