Mercedes-Benz po sedmi letech mění svůj nejprodávanější model, manažerskou třídu E. Karoserie se vrátila k ostřejším hranám a uvnitř je podle výrobce více moderních technologií než v současném špičkovém modelu třídy S.
Autor: Daimler/Mercedes–Benz
Mercedes-Benz E je jakýmsi etalonem manažerských vozů vyšší střední třídy. Jeho předchůdcem byla řada 170 V/S/D, která se vyráběla již před druhou světovou válkou a po ní dále ještě plných devět let. Poté se vystřídala více než desítka generací modelu. V sedmdesátých letech se auto stalo stavovským kočárem pro německé taxikáře a v další dekádě zamířilo do vyšší střední třídy manažerských aut. Známým je především čtveřicí oddělených předních světlometů, díky kterým dostalo přezdívku „brejlovec“.
JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
„Třídu E si kupují hlavně podnikatelé a manažeři pro dlouhé cesty po evropských dálnicích. Není to rodinný vůz, je to typicky fleetové auto,“ řekl zástupce českého Mercedesu Petr Dvořák na nedávné prezentaci modelu.
Karoserie nového éčka má ostřejší hrany než předchůdce, největší proměnou však prošla výše zmíněná přední světla. Zatímco po 14 let měly tvar oválu, nyní u Mercedesu zvolili stylizované kosodélníky. Interiér staví na stejných základních prvcích jako vnější design. „Hlavní přidanou hodnotou vozu jsou ale nejmodernější technologie, kterých je v autě více než v současné špičkové třídě S,“ říká zástupce značky Petr Dvořák.
Jednou z novinek je například standardně montovaný Attention Assist, který na základě 70 různých údajů vyhodnocuje únavu řidiče. Za příplatek jsou k mání bi-xenonová světla s funkcí Adaptive Highbeam Assist, která uzpůsobují rozsah osvětlené části vozovky aktuální jízdní situaci. Další kamera pod čelním sklem vyhodnocuje údaje pro Lane Keeping Assist, který kontroluje nechtěné vybočení z jízdního pruhu. Systém Speed Limit Assist (opět za příplatek) zase zaznamenává kamerou prostor před autem. Řídicí jednotka analyzuje obraz a vyhledává v něm dokonce i dopravní značky. Z nich vybírá omezení rychlosti, které se následně zobrazuje na přístrojovém štítu, a to po celou dobu platnosti dané značky. Podle Mercedesu umí systém rozpoznat i přenosné značky s rychlostním omezením umísťované například na stavbách.
Mezi další prvky příplatkové bezpečnostní výbavy patří systém nočního vidění Night View Assist Plus, který vysílá infračervené světlo, jehož odrazy pak snímá kamera. Protože je mimo viditelné spektrum, nezpůsobuje odlesky a umožňuje tak rozeznat objekty (například chodce) na silnici mnohem dříve. Řidiči také pomáhá radar v předním náraz-níku, jež má dosah 200 metrů. Nová verze brejlovce je k mání se čtyřmi motory, její ceny začínají na 1 099 000 Kč.