PRAHA – Automobilka Citroe¨n začala nabízet evropským motoristům vozy Xsara vybavené novým motorem HDi s manuální i automatickou převodovkou. Mají výkon 80 kilowattů a jsou vybaveny technologií Common Rail s přímým vysokotlakým vstřikováním. Tato pohonná jednotka obohacuje podle výrobce typovou řadu Xsara o výkonnější verzi, zejména v oblasti akcelerace a komfortu řízení. Využitím nejlepších technologií byly údajně splněny tři hlavní cíle tohoto dieselového motoru: snížení spotřeby, komfortní řízení a klidná jízda (hlučnost a vibrace významně sníženy, vysoký točivý moment již při nízkých otáčkách) a snížení emisí.
Motor HDi se zdvihovým objemem 1997 cm3 dosahuje maximálního výkonu 80 kW (110 k) při 4000 ot./min. Vysoký točivý moment již při nižších otáčkách je základní charakteristikou tohoto motoru. Xsara HDi 110 k má podle svých konstruktérů i významná zlepšení v oblasti hlučnosti. Hladina zvuku vydávaná motorem byla snížena zvýšením teploty ve spalovací komoře pomocí systému „pilotního vstřikování (předvstřikování). Struktura bloku motoru byla zesílena přidáním žeber. Vše je doplněno systémem zapouzdření motoru. Tak je snížena hluč–nost a garantováno pohodlí a klid cestujících.
Kombinovaná spotřeba vozu Xsara HDi 110 k činí 5,2 litru na 100 km, má–li mechanickou převodovku, a 5,8 l na 100 km, je–li vybavena automatickou převodovkou Auto–active. Mimo město tak lze pohodlně ujet přes 1000 km na jednu nádrž. Motor je vybaven turbokompresorem, který zajišťuje proměnlivý tlak přeplňování od 0,95 do 1,3 barů. Například na dálnici,
při stabilizované rychlosti, tlak turbokompresoru poklesne, čímž je dosaženo úspory paliva. Kvalita spalování a nízká spotřeba umožnily drastické omezení emisí.