Podpořit drobné řemeslníky, lidové umělce, živnostníky i menší firmy chce nový projekt Jarmark bez hranic, který realizuje místní akční skupina Český západ.
Do léta vytvoří adresář drobných výrobců z Konstantinolázeňska, Stříbrska, Plánska a Hracholusek. Databázi místních podnikatelů poté využije jako podklad pro vznik nové regionální značky. Cílem je podpořit podnikání v oblastech poznamenaných historií Sudet. Řekl to Jan Florian, jenž se na realizaci projektu spolupodílí.
„V první polovině roku budeme mapovat místní lidové řemeslníky, výrobce potravin, menší firmy, ale i osoby, kteří řemeslo dělají zatím jen pro potěšení,“ uvedl.
Na základě toho, jací výrobci se do projektu přihlásí a jaké typy výrobků budou nabízet, začnou autoři projektu připravovat kritéria pro získání značky a navrhnou její logo, tedy symbol po místní produkty. „Práce se značkou nás čeká v druhé půlce roku,“ dodal Florian. Cílem projektu je podpořit místní podnikatele, tradice ve výrobě a pokusit se vytvořit identitu regionu.
Podle Floriana skupina stanoví vlastní kritéria, která budou vycházet z podmínek platných pro tachovský region. Přihlásit by se mohlo až kolem 40 subjektů. Mezi typické produkty regionu podle Floriana patří třeba pivo vyráběné z místní vody v rodinném pivovaru Chodovar, pivo z malého pivovaru U Rybiček ve Stříbře, ale i známé stříbrské koláče. „Máme tu i umělecké kováře, truhláře a podobně,“ dodal. Vzniknout by mohl do budoucna i společný trh místních výrobců.