Menu Zavřít

Nový, silnější a hezčí Nissan GT-R dorazil do Česka. Podívejte se!

3. 5. 2016
Autor: Nissan

Japonská automobilka formálně uvedla na tuzemský trh modernizované provedení sportovního kupé, které ve své době přepsalo pravidla žánru. Změny jsou spíše kosmetické, ale pořád platí, že Nissan GT-R nabízí za dané peníze bezkonkurenční muziku.

Nissan GT-R není právě mladý model. V roce 2007, kdy poprvé přišel na trh, ale způsobil ve světě sportovních aut pořádný poprask. Díky exotické technice pod kapotou totiž nabízel jízdní výkony na úrovni mnohem dražších evropských sporťáků.. A co je možná ještě důležitější, na okruhu i na silnici dokázal být velice, velice rychlý i v rukou průměrně zkušeného řidiče.

Nissan GT-R modelového roku 2017 v showroomu na pražské Kolbenově Nissan GT-R modelového roku 2017 v showroomu Nissanu na pražské Kolbenově ulici

Nissan udržuje zájem o GT-R průběžnou modelovou péčí, jejímž nejnovějším výsledkem je soubor novinek pro modelový rok 2017. Základní technika se samosebou nemění, i když třeba nový titanový výfuk je lehčí, má lepší zvuk a v kombinaci s novým softwarem řídicí jednotky zvýší výkon motoru o nějakou tu koňskou sílu. Konkrétně o 20. Točivý moment narostl o symbolických pět newtonmetrů.

 Nissan GT-R modelového roku 2017 Nissan GT-R modelového roku 2017 Nissan GT-R modelového roku 2017 Nové jsou oba nárazníky, titanový výfuk i příplatkový oranžový lak

Dvěma turbodmychadly přeplňovaný šestiválec 3,8 l posílá svých 419 kW (570 k) a 637 Nm i nadále na všechna čtyři kola prostřednictvím dvouspojkové převodovky. A na první pohled se nezměnil ani exteriér. Kdybyste ale postavili starý a nový GT-R vedle sebe, všimli byste si nově tvarované přední masky i obou nárazníků, které dávají autu ostřejší a agresivnější vzhled.

Velkou proměnou prošel interiér, který po stránce estetiky a vnímané kvality nikdy nepatřil k nejsilnějším stránkám GT-R. Nová palubní deska a středová konzola natočená k řidiči jsou teď mnohem pohlednější, zvlášť s příplatkovým dvoubarevným čalouněním kabiny. A multimediální systém (počeštěný, což vzhledem k velikosti trhu rozhodně není samozřejmost) dostal vícesměrový ovladač ve stylu bavoráckého iDrive, takže se za jízdy nemusíte trefovat prstem do symbolů na dotykovém displeji. To je v moderních autech bohužel stále vzácnější…

Nissan GT-R modelového roku 2017 Nový interiér může být za příplatek provedený v efektním dvoubarevném čalounění

Další změny spadají do kategorie drobných funkčních vylepšení. Nový vzor litých 20palcových kol by měl napomáhat účinnějšímu chlazení brzd, ploutvička na střeše zlepší příjem rozhlasového signálu (nově i digitálního) a Nissan slibuje také plynulejší reakce dvouspojkové převodovky díky vylepšenému ovládacímu softwaru. A vedle parkovací kamery teď standardní výbava obsahuje i parkovací senzory jak vpředu, tak vzadu.

Vůz vystavený v showroomu Nissanu na pražské Kolbenově ulici má nenápadnou tmavomodrou metalízu, ale v nabídce je celkem sedm odstínů včetně nové oranžové Katsura. Za tu se připlácí rovných padesát tisíc, metalické laky vyjdou na třicet. Jedinou bezpříplatkovou barvou je nemetalická červená Vibrant.

Nissan GT-R modelového roku 2017 Sportovní sedadla jsou ve výbavě Prestige potažená jemnou kůží Nappa

Nissan nabízí na českém trhu nový GT-R v pěti různých variantách, které se liší v podstatě jen rozsahem koženého čalounění a kvalitou použité kůže. Základní model s celočernou kabinou a sedadly potaženými umělou kůží stojí 2 660 000 Kč. Nejdražší je varianta Prestige s dvoubarevným čalouněním (černá plus rudá, červenohnědá nebo krémová) za 2 865 000 Kč. To jistě není málo peněz, ale třeba Porsche 911 Turbo se srovnatelnými jízdními výkony stojí bezmála pět milionů. Při hodnocení touto optikou tudíž není úplně přehnané tvrdit, že GT-R je za necelé tři miliony vlastně ještě docela levný.

Nejvíc Nissanů GT-R u nás přibylo v roce 2010 – celých 32. V posledních letech se počty registrací pohybují v jednotkách kusů ročně, například v roce 2015 bylo v České republice nově zaregistrováno pět kusů GT-R.

[mf-galerie id="9751"]


Čtěte dále:

ebf - tip - debata

Extremistické Audi TT RS je rychlejší než Porsche 911

Infiniti v Česku končí, prodávalo méně aut než třeba Ferrari

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).