Nová pobočka newyorského řetězce Chopt Creative Salad nemá žádné stolky pro zákazníky ani pokladny. Slouží pouze pro vyzvedávání jídel. Stejným směrem jde i řetězec z Atlanty Chick-fil-A. Jídlo se objednává a platí přes mobilní aplikaci.
Objednávání jídel z restaurací prostřednictvím mobilních aplikací nutí restaurační řetězce změnit svůj desítky let zavedený obchodní model. Místo budování jídelen nové pobočky už mají pouze výdejní pult, kde si lidé objednávku vyzvednou. Tím, že se platí online, odpadá také potřeba pokladny.
Nový trend ukazuje společnost Chopt Creative Salad, jež má většinu ze svých 61 poboček v New Yorku. Nová pobočka už nemá žádné stolky ani pokladny. Pouze kuchaře, kteří vydávají připravená jídla.
Stejně se zařídil i restaurační řetězec z Atlanty Chick-fil-A. Jeho pobočky v Nashvillu a Louisville přijímají pouze online objednávky. Tento trend souvisí s rozmachem služeb Uber Eats a Grubhub na americkém trhu, napsala agentura Reuters.
Šéf Burger Kingu Ryška: Nejvíce lidí vyndá z burgeru zeleninu
Chick-fil-A zkouší také pilotní projekt dodávkových kuchyní v Chicagu, Los Angeles a San Francisku, kdy různé řetězce a restaurace na jednom místě pouze připravují objednávky pro zákazníky. Tím se šetří náklady za pronájem prostorů a také za personál. K těmto „virtuálním kuchyním“ přistupuje i řetězec rychlého občerstvení Wendy´s.
Na trendu sdílených kuchyní se snaží zbohatnout také bývalý šéf firmy Uber Travis Kalanick, jenž v roce 2016 založil projekt CloudKitchens. Tento rok měl získat na rozvoj společnosti 400 milionů dolarů od investičního fondu ze Saúdské Arábie. Hodnota firmy se odhaduje na 5 miliard dolarů.
Dále čtěte:
McDonald's plně v rukou místních podnikatelů
Konec hvězdné Palomy. Babišova restaurace ve Francii zavřela