Menu Zavřít

Nový trend: Domácí vaření

7. 12. 2020
Autor: Euro.cz

Češi vaří stále více doma a chtějí si to užít. Ovlivní tento trend i vánoční nákupy?

Současná situace změnila zvyky spousty lidí. Mnohem víc času tráví doma a z doposud občasného domácího vaření a stolování se tak pro mnoho lidí stal nový standard. „Lidé si teď chtějí domácí stolování užít,“ říká Lukáš Krch, generální ředitel společnosti Potten & Pannen – Staněk, a dodává: „Stále častěji zjišťují, že pro snadnou přípravu pokrmů se vyplatí investovat do kvalitního vybavení kuchyně. Zájem roste i o stylové servírování jídla. Vidíme to již od října, a dá se tedy očekávat, že se tento trend promítne i do letošních Vánoc.“

V loňském roce průměrné výdaje na vánoční dárky činily více než sedm tisíc korun*. Za bytové vybavení a zařízení domácnosti vydali loni Češi průměrně 9629 korun na osobu. „Netroufnu si říct, zda se v současné situaci výdaje na vánoční dárky zvýší, ale podle mého odhadu stoupne průměrná roční částka za vybavení bytu a zařízení domácnosti,“ myslí si Lukáš Krch.

Specifický letošní rok pravděpodobně mnoha prodejcům způsobí problémy, ale prodejců kvalitního vybavení do kuchyně se to zatím netýká. Tedy především těch, kteří mají spolehlivý internetový obchod. „Jarní lockdown s uzavřením prodejen vypadal pro naši firmu zpočátku dramaticky, ale zákazníci se velmi rychle přesunuli na náš internetový obchod a prodeje se téměř vyrovnaly předvánočnímu období,“ popisuje situaci Pavel Staněk, majitel obchodů Potten & Pannen – Staněk. A pokračuje: „Zákazníci náš sortiment dobře znají, jsou to prvotřídní produkty známých značek, takže k němu mají absolutní důvěru a vědí, že nákupem přes internet nic neriskují. Což je samozřejmě naše velká výhoda.“

Mezi prodejní hity patří špičkový porcelán značek Villeroy & Boch či Rosenthal, v poslední době pak vzrůstá zájem o limitované edice, které stárnutím nabývají na hodnotě. Například letos si zákazníci oblíbili řady Rosenthal Heritage a Villeroy & Boch Signature. „Zákazníci si chtějí domácí stolování užít, a proto dávají stále větší důraz na výjimečné produkty. Velmi dobře se prodávají luxusní příborové sady v nadčasovém designu Villeroy & Boch, například ty zdobené zlatem,“ uvádí Lukáš Krch.

Letošní rok přinesl i zajímavé technologické trendy. Souvisejí se snahou zákazníků vařit zdravě z co nejčerstvějších produktů. Je to například chytrý květináč Connect francouzské značky Véritable.

Lze v něm pěstovat bylinky, ale i drobnou zeleninu a ovoce. Má inteligentní LED osvětlení, takže může být umístěný třeba v komoře. „Květináč je v podstatě bezúdržbový. Sám se zavlažuje a sám si řekne o doplnění vody,“ vysvětluje Lukáš Krch. Novinkou je i chytrý vakuovací systém Zwilling Fresh & Save, který spolupracuje s aplikací pro smartphony. „Každý box a znovupoužitelný sáček má na sobě QR kód, takže ho stačí mobilem naskenovat a uložit si detaily skladované potraviny,“ doplňuje exkluzivní novinku v nabídce Potten & Pannen – Staněk Lukáš Krch. Trendem jsou také matné barvy, třeba zlatá a černá na designových přístrojích značky SMEG, nebo červená barva špičkového mixéru se stojanem Bamix M200 Swissline.

A co by pod stromeček doporučili majitelé Potten & Pannen – Staněk? „Pokud se bavíme o tipech na dárky pro obchodní partnery nebo zaměstnance, tak jsou velmi žádané interiérové vůně a car difuzéry značky Maison Berger Paris, dárková balení čajů Kusmi Tea nebo svíčky španělské rodinné firmy Cereria Mollá. Tradičním dárkem je pak i porcelán značky Villeroy & Boch,“ vyjmenovává tipy Miloš Staněk a pro koncové zákazníky by jako praktik v kuchyni doporučil špičkové německé nože Zwilling nebo úplnou novinku pánev wok KenHom Excellence. Pavel Staněk by pak doporučil všem, kteří stejně jako on milují nové trendy a design, již zmíněný chytrý květináč Véritable, vakuovací systém Zwilling a některý z produktů SMEG v nové matné barvě. „Pokud by někdo chtěl opravdu ojedinělý a velkorysý dárek, doporučuji výjimečnou „milionovou“ ledničku SMEG Dolce & Gabbana, která je ručně malovaná.

Na celém světě jich šlo do prodeje jen sto, takže jde určitě i o dobrou, byť nemalou investici,“ uzavírá s úsměvem Pavel Staněk.

MM25_AI

* podle loňského průzkumu agentury Nielsen Admosphere zdroj ČSÚ https :www.czso .cz /cs u/czso / spotrebn i-vydaje -domacnost i-2019

  • Našli jste v článku chybu?