Menu Zavřít

O 300 procent bohatší díky turistické mánii. Platforma pro úschovu zavazadel LUGGit po covidovém útlumu rychle roste

9. 9. 2022
Autor: LUGGit
  • Ricardo Figueiredo založil společnost pro uložení a přepravu zavazadel LUGGit proto, aby lidem ulehčil cestování. To jim totiž pravidelně komplikuje starost o to, kam uložit kufry před check-inem a po check-outu v domluveném ubytování

  • Vzhledem k tomu, že se platforma zrodila rok před pandemií, utrpěla během ní výrazný útlum. Ten jí nyní naplno vynahrazuje turistický boom

  • Díky chuti lidí opět cestovat očekává služba o více než 300 procent vyšší příjmy než v loňském roce. Zvyšuje se i počet jejích uživatelů a odbavených zavazadel


Jestli po něčem Ricardo Figueiredo po letech strávených v marketingu opravdu toužil, bylo to vybudování vlastní společnosti. To se mu v roce 2017 částečně vyplnilo, když založil hostel v rodném portugalském Aveiru. Právě tam díky časté interakci s hosty brzy vypozoroval, že valné většině z nich cestování často komplikuje jedna a ta samá otázka: Kam se zavazadly před check-inem a po check-outu?

„V té době jsem si uvědomil, že každé řešení na světě končí fyzickými místy pro uložení zavazadel, takže lidé musí vždy najít místo, jít tam, nakonec se tam vrátit, a ještě si zavazadla odnést do cílové destinace,“ uvedl Figueiredo.

V době plné e-commerce, kurýrů a rozvozů jídla se mu tyto postupy zdály zbytečné a zastaralé. O to víc, když lidé na plánování dovolené zpravidla vynakládají tolik úsilí. Proč by tedy čas vyhrazený pro poznávání nových destinací měli trávit s kufry v zádech anebo starostí o jejich uložení? Právě tady nakonec vznikla myšlenka služby LUGGit. Ta měla představovat jednoduché řešení, v rámci kterého si lidé mohli vyžádat řidiče, aby jim v určitém čase a na určitém místě zavazadla vyzvedl, uschoval a pak znovu přivezl na předem domluvenou adresu.

Se zpožděnými lety Evropané znovuobjevili pomalé cestování. Daří se kempům i půjčovnám karavanů, hlásí Janouškovo Campiri
Přečtěte si také:

Se zpožděnými lety Evropané znovuobjevili pomalé cestování. Daří se kempům i půjčovnám karavanů, hlásí Janouškovo Campiri

Dnes je služba zrozená v roce 2019 dostupná nejen v portugalských městech Lisabon a Porto, ale také ve Vídni a od letošního března rovněž v Praze a nově v Barceloně. „Vídeň i Praha se podobají realitě, se kterou se potýkáme v Portugalsku,“ vysvětlil Figueiredo redakci Euro.cz s tím, že obě metropole disponují jedním letištěm nedaleko centra. „To nám umožňuje praktikovat zkušenosti, které jsme získali v Portugalsku, a efektivněji škálovat,“ doplnil. Hlavními městy to samozřejmě nekončí. V plánu je také expanze do větších zalidněných oblastí.

Cílí na turisty, hotely i hostitele Airbnb

Vzhledem k nejdelší době působení představuje nejsilnější trh právě rodné Portugalsko, kde kromě povědomí o značce hrají službě do karet také velká partnerství s nejvýznamnějšími správci krátkodobých pronájmů a hotelů v Lisabonu a Portu. V blízké budoucnosti hodlá své působení rozšířit i do Španělska a Itálie. Posílit samozřejmě plánuje též rostoucí český trh.

Pomoci mu k tomu má mimo jiné aktuální turistický boom, kdy se lidé po covidové pauze naplno navracejí k cestování. Koneckonců, tento trend se viditelně odráží také na příjmech společnosti. Ty aktuálně každý měsíc rostou o 72,5 procenta. Co se týče ročních příjmů, očekává Figueiredo, že se oproti loňsku zvýší o více než 300 procent. Rychle pak stoupá i počet uživatelů platformy, a to zhruba o 67 procent měsíčně.

Zakladatel Amazing Places Petr Kotík: Ubytování je stále křehčí záležitostí. Bojím se, co přijde na podzim
Přečtěte si také:

Zakladatel Amazing Places Petr Kotík: Ubytování je stále křehčí záležitostí. Bojím se, co přijde na podzim

LUGGit kromě samotných turistů momentálně využívá také 150 partnerských společností spravujících hosting, jež mohou svůj obrat zvýšit tím, že za každou objednanou službu získají pětiprocentní provizi. Nemusí se přitom jednat jen o hotely a apartmány. Servis platformy LUGGit na svých stránkách může nabízet také každý hostitel Airbnb či Bookingu. Důležitou roli v celém procesu pak hrají i takzvaní ,keepeři‘, tedy nezávislí řidiči, kteří pomocí aplikace zavazadla svážejí a v daném čase vracejí na místo určení.

„Cestující mohou využít naši platformu, tedy webové stránky nebo mobilní aplikaci, a požádat řidiče, aby vyzvedl jejich zavazadla, kde a kdy chtějí. Mohou si ji objednat předem nebo požádat o službu v reálném čase,“ řekl Figueiredo, podle kterého se jedná o zcela jedinečnou zkušenost. Dodal, že loňských 2500 přepravených zavazadel se jeho týmu letos již podařilo překonat, přičemž průměrná cena za službu byla v Praze 787 korun.

Během pandemie pomohli investoři

Pokud si společnost dle Figueireda na něčem skutečně potrpí, je to bezesporu bezpečnost. Každé zavazadlo, které ,keeper‘ přijme, je proto automaticky pojištěno na 500 eur (12,3 tisíce korun). Tuto částku lze na přání zákazníka navýšit až na 1200 eur (29,6 tisíce korun). Aby nedošlo k záměně, musejí být kufry, a případně i kola a surfy, které řidiči také občas přepravují, označeny unikátními visačkami s QR kódem, k jehož skenování poslouží kurýrům mobilní aplikace.

Cestující pomocí ní zas mohou sledovat, kde se jejich zavazadla zrovna nachází. Co se týče obsahu, za to, co je uvnitř, odpovídají vždy zákazníci. Vyplývá to ze smluvních podmínek, které dotyční podepíší před tím, než si službu vyžádají.

Airbnb prošlo těžkou krizí. Společnost během pandemie ztratila polovinu své hodnoty a musela propustit čtvrtinu zaměstnanců
Přečtěte si také:

Airbnb prošlo těžkou krizí. Společnost během pandemie ztratila polovinu své hodnoty a musela propustit čtvrtinu zaměstnanců

Ačkoli v současné době firma LUGGit z cestovatelské mánie těží, během covidu zažívala výrazný útlum. Pandemie navíc přišla zhruba po roce od založení společnosti, což celou situaci ještě ztěžovalo. „V prosinci 2019 jsme získali 400 tisíc eur (necelých 10 milionů korun) v rámci pre-seed kola, které vedl Portugal Ventures, jeden z nejvýznamnějších místních fondů rizikového kapitálu. Tyto peníze nám umožnily přežít, ale nebyly jediným faktorem,“ přiblížil Figueiredo.

Během nejhorších času pandemie se on a jeho kolegové soustředili na výzkumné a vývojové projekty, které by společnosti pomohly změnit nejen produkt jako takový, ale i celou zákaznickou zkušenost. „Díky tomu jsme získali granty ve výši více než jednoho milionu eur (24,6 milionu korun) a v prosinci 2020 nám za to Evropská komise udělila pečeť excelence,“ podotkl zakladatel s tím, že od poloviny roku 2021 začala čísla opět stoupat, což současné investory v podpoře utvrdilo.

MM25_AI

Momentálně LUGGit aktivně získává prostředky v rámci takzvaného Seed Round kola. Kromě zdokonalování současných služeb pak plánuje vybudovat i komplexní systém, díky němuž by lidé mohli cestovat, aniž by s sebou museli zavazadla reálně nosit.

  • Našli jste v článku chybu?